Er du strukturert og initiativrik med stort engasjement for lokalsamfunnet?
Er du strukturert og har god forståelse for økonomi og administrative oppgaver? Har du et stort engasjement for å skape aktivitet i lokalsamfunnet? Vil du være med å lede kommunens største idrettsforening? Å være administrativ leder i en fleridrettsklubb er så mye mer enn en vanlig jobb; her får du bygge omdømme, skape tillit og engasjement i lokalsamfunnet, blant medlemmer, frivillige og foresatte. Vi søker deg som både er god på det administrative og er interessert i, og brenner for, idrett og ideelle organisasjoner.
Kirkenes idrettsforening
KIF ble etablert 1908 og har 480 medlemmer fordelt på håndball, fotball og orientering. Vi rekrutterer utøvere i alle aldersklasser. Alt vi gjør er i henhold til våre verdier: Respekt, Felleskap og Begeistring. Vårt fokus ligger på mestring, tilhørighet, vennskap og utvikling. I de siste årene har vi jobbet med klubbutvikling og ble sertifisert som NFF Kvalitetsklubb, noe som innebærer at vi følger opp slik at klubben har trygge rammer, godt styresett og høy kompetanse i alle våre organisasjonsledd.
Stillingsbeskrivelse
Administrativ leder er, sammen med styreleder, klubbens ansikt utad og har det overordnede ansvaret for drift av klubben og er underlagt hovedstyret. Per nå er stillingen 50%, men med utvidet kompetanse og ansvarsområde, så kan denne utvides. Administrativ leder koordinerer og tilrettelegger for at barn, ungdom og voksne tilknyttet KIF, kan delta i klubbens aktiviteter. Dette innebærer klar ledelse, økonomistyring og utviklingsarbeid. Arbeidsoppgavene inkluderer, men er ikke begrenset til:
· Overordnet økonomiansvar ved å sikre forsvarlig drift i henhold til budsjett
· Være bindeledd mellom hovedstyret og de ulike utvalgene
· Overordnet markedsføringsansvarlig
· Sørge for høy kvalitet i alle klubbens prosesser; administrasjon, kommunikasjon, arrangement, opplæring og sportslig tilbud tilpasset ulike målgrupper
· Bidra til etablering og vedlikehold av en brukervennlig og profesjonell medlemsservice
· Overordnet ansvarlig for klubbens prosjekter
Kvalifikasjoner
Det stilles krav til erfaring fra administrativt arbeid og økonomistyring, samt god IKT kompetanse. Du må være selvstendig og strukturert, samtidig som du må inneha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Det vil være en fordel om du har jobbet i frivillig sektor eller idrett og herunder med forbedring- og utviklingsarbeid.
Vi tilbyr
I KIF vil du få en jobb med mening. Du vil møte og samarbeide med mange fantastiske mennesker, som brenner for det de driver med. Vi er en veletablert klubb i stadig endring. I stillingen har man fleksible arbeidstider og det må påregnes arbeid på ettermiddag og kveld. Lønn etter avtale.
Søknadsfrist: 12. september 2021
Søknader sendes på epost til post@kirkenes-if.no
Om bedriften
Kirkenes idrettsforening
KIF ble etablert 1908 og har omlag 400 medlemmer fordelt på håndball, fotball og orientering. Vi rekrutterer utøvere i alle aldersklasser. Alt vi gjør er i henhold til våre verdier: Respekt, Felleskap og Begeistring. Vårt fokus ligger på mestring, tilhørighet, vennskap og utvikling. I de siste årene har vi jobbet med klubbutvikling og ble sertifisert som NFF Kvalitetsklubb, noe som innebærer at vi følger opp slik at klubben har trygge rammer, godt styresett og høy kompetanse i alle våre organisasjonsledd.