Teamleder Overvåking - IT
Org. nr: - Stillingsident: 4058711285 Presentasjon av stillingen:
Vi ser etter deg som kan være prosessdriver og operativ leder for overvåkingsteamet.
I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av felleskapet. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 6 500 ansatte.
Divisjon IT skal sikre at Skatteetaten har en velfungerende IT-portefølje. Skatteetaten leverer tjenester som brukes av hele Norges befolkning og vi huser et av landets største og ledende IT-miljøer. Divisjonen består av rundt 850 årsverk som jobber med utvikling, drift og forvaltning av etatens IT-løsninger.
Skatteetaten jobber med å utvide overvåking av sine IT produksjoner til også innebefatte etatens verdistrømmer, kalt verdistrømsovervåking. Det innebærer overvåking av forretningstransaksjoner i et ende-til-ende perspektiv, og vi ønsker å bruke en APM-løsning.
Det blir satt sammen et kjerneteam som får ansvar for utrulling og etablering.
Som prosessdriver og operativ teamleder for overvåking vil du også koordinere ressurser med andre enheter og inneha rollen incident manager overvåking.
I arbeidet vil du ha løpende oppfølging av leverandører, behovsavklaringer med brukerne og utvikling av verdistrømsovervåking. Herunder etablere og vedlikeholde verdistrømsmodeller som benyttes til overvåking, sørge for at modellene gjenspeiler både det tekniske og forretningsmessige laget som skal overvåkes, og sikre en langsiktig målsetting og veikart for tjenestene.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Arbeidsoppgaver
-
lede APM team og drive fram utrulling og utvikling av verdistrømsovervåking i skatteetaten. I dette ligger:
- være teamleder
- etablere og vedlikeholde overvåking basert på etatens verdistrømmer
- sørge for at overvåkingen gjenspeiler både det tekniske og det forretningsmessige laget som skal overvåkes
- standardisering av oppgaver, brukerflater og rapportering knyttet til verdistrømsovervåking
- behovsavklaringer med brukerne
- lage opplæringsplan og følge opp denne
- rapportere og følge opp implementeringsplan for løsningene
-
koordinere ressurser med andre enheter. Inneha rollen prosessleder incident
-
løpende oppfølging av leveranser:
- KPI-oppfølging (inkl. SLA-oppfølging og målinger)
- mottak og oppfølging av dag-til-dag leveranser
- supportsaker
- etablering av brukerflate og rapporter
-
oppfølging av avtale med leverandør
-
bidra til å bygge kompetanse på verktøy og overvåking hos skatteetatens ressurser
-
rapportere og følge opp gevinstrealiseringsplanen
Kvalifikasjoner
- høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå
- relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning
- erfaring med ledelse, f.eks. prosess-, prosjekt- eller teamledelse
- god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk og engelsk
- fordel med erfaring i bruk av APM verktøy
- ønskelig med erfaring fra etablering av overvåking av verdistrømmer
Personlige Egenskaper
- gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- god til å drive prosesser og bl.a. sørger for at alle involverte har fremdrift i sine oppgaver og når omforente mål
- får energi av å navigere mellom ulike grupper av mennesker
- strategisk
- gjennomføringsevne
Vi tilbyr
-
muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
-
utfordrende oppgaver og store fagmiljø
-
kompetanseutvikling
-
fleksitid og betalt overtid
-
trening i arbeidstiden
-
en raus personalpolitikk
-
medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger
Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364), fra kr 620 000 ¿ 720 000 avhengig av kvalifikasjoner. Stillingen har seks måneders prøvetid.
Generelt:
Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.Vi vil at skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne. Derfor oppfordrer vi spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Andre opplysninger
- Noe reisevirksomhet må påregnes
Kontaktinformasjon
Svein Kåre Ruud, underdirektør, 926 61 683
Arbeidssted
Oslo
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Skatteetaten
Ref. nr.:2019/9276
Stillingsbrøk: 100%
Fast
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 29.04.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4058711285&company_id=3987969869&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]