Har du lyst til å være med og utvikle lønnsområdet i Bærum kommune?
Org. nr: - Stillingsident: 4191046735 Presentasjon av stillingen:
Vi søker deg som har lyst til å være med å utvikle lønnsområdet i Bærum kommune for fremtiden.
Lønnsenheten er en del av de sentrale støttetjenester, og vi er organisatorisk
plassert i administrasjonen i Bærum kommune. Lønnsenheten skal ivareta:
- Korrekt behandling av grunnlagsdata i lønnssystemet
- Sikre korrekt kostnadsføring av lønnsutgifter i regnskapet
- Fagstøtte innen lønnsområdet
- Sørge for at systemer innen Lønn og HR fungerer optimalt
- Sikre at ledere har gode oppfølgingsrapporter
- Sikre at all offentlig rapportering innen lønnsområdet blir innrapporter korrekt og til rett tid
Fremtiden vil i større grad ha helhetlig digitaliserte prosesser med grensesnitt mellom moduler. Kravet til kompetanse vil da i større grad være innen system- og prosessforståelse for å kunne se sammenhenger og helheter.
Arbeidsoppgaver
- Rådgivning, opplæring og systemstøtte til Servicesenteret, ledere, ansatte og andre kunder
- Utvikle og vedlikeholde rapporter
- Utføre organisatoriske systemendringer
- Bistå i analysearbeid
- Implementering av tariffoppgjør
- Intern og ekstern rapportering
- Samarbeid med andre kommuner og enheter i Bærum kommune
Kvalifikasjoner
- Høyskole / Universitet, 3-årig / Bachelorgrad innen økonomi/regnskap, IT eller administrasjon og ledelse
Krav til erfaring:
- Kjennskap til lovverk, særavtaler, skatteregler og MVA innen fagfeltet Lønn og HR
- Unit4 Business World (Agresso) desktop og web (lønn og personalsystem)
- Excel
- Generelt gode IT-kunnskaper
Ønsket erfaring fra:
- Kundehåndtering
- Digitaliserte prosesser
- Relevant erfaring kan erstatte formell kompetanse
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
- er resultatorientert og evner å gjennomføre
- er innovativ og nysgjerrig på å finne gode løsninger
- har prosessforståelse for systemer og arbeidsoppgaver, samt evne til å se helhet og konsekvenser
- har regnskapsforståelse
- er lojal til beslutninger
- er analytisk
- er en god kommunikator og evner å bygge relasjoner
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Kontaktinformasjon
Heidi Marita Eriksen, Avdelingsleder, 91103418
Arbeidssted
Eyvind Lyches vei 10
1338 Sandvika
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bærum kommune
Referansenr.:4191046735
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 25.02.2020
Om bedriften
Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.