Avdelingsleder med mot og masse energi
Org. nr: - Stillingsident: 4377133876 Presentasjon av stillingen:
Vi søker en engasjert avdelingsleder som er fremtidsrettet og har evne til å tenke nytt!
Sykehjemmet ligger sentralt på Stabekk, med kort vei til offentlig kommunikasjon (buss og tog), og nærhet til et hyggelig sentrum med flere nærbutikker og Baker Hansen.
Vi har også gode parkeringsmuligheter for deg som har behov for å kjøre bil.
Stabæktunet er hjemmet til 86 langtidsbeboere fordelt på tre avdelinger:
2. og 3. etg. er identiske med plass til 33 beboere, fordelt på 2 grupper. 4. etg. er en mindre enhet med plass til 20 beboere, også fordelt på 2 grupper. Alle beboere har enerom på ca 20 kvm, med eget bad og wc. I 1.etg. har vi et flott Dagaktivitetssenter med plass til 12 brukere, fra mandag til fredag.
Ønsker du å jobbe med de eldste og sykeste? Ønsker du å jobbe langsiktig og målrettet med hver enkelt beboer? Liker du tanken på å ha stor innflytelse på hverdagen til beboerne og kunne påvirke livskvaliteten deres? Da er Stabæktunet stedet for deg. Her får du en unik mulighet til å gjøre en forskjell for beboer og deres pårørende.
På Stabæktunet ønsker vi at beboerne skal oppleve aktivitetsglede og en meningsfull hverdag. Det betyr at ansatte må kartlegge hva som er viktig for den enkelte, være interessert i beboer og stille spørsmålet - Hva er viktig for deg?
Sykehjemmet har som mål å gi faglige gode tjenester til beboerne. Vi har derfor fokus på fagutvikling, for både sykepleiere og helsefagarbeidere. Fagutviklingssykepleier i full stilling bidrar og veileder i tillegg til å ivareta internt kvalitetsarbeid.
Vi er stolte av kafeen vår som er åpen alle hverdager og søndager. Den benyttes også som kantine for ansatte. Her får du kjøpt og kan nyte en deilig lunsj eller middag i flotte omgivelser. Kafeen omtaler vi som selve «hjertet» i huset vårt. Her foregår mange felles arrangementer som f.eks. restaurantkvelder for beboere og pårørende, konserter, kunstutstillinger, ulike temafester med mer. Som ansatt får du muligheten til å oppleve mange gode øyeblikk sammen med beboere.
Vil du vite mer om Stabæktunet sykehjem? klikk her
Se vår offisielle Facebookside -- Stabæktunet bo- og behandlingssenter, Bærum kommune: klikk her
Arbeidsoppgaver
- Personal-, fag- og økonomiansvar
- Daglig drift av avdelingen og dagaktivitetssenter, herunder turnusplanlegging og ressursstyring av ca. 18 årsverk
- Bidra til at tjenestestedet når fastsatte mål og resultatkrav
- Utøve nærledelse og være en god rollemodell
- Sikre at tjenesten utøves i samsvar med kvalitetskrav og lovverk
- Journalansvarlig ift. tjenestedokumentasjon
- Delta aktivt i tjenesteleders ledergruppe
Kvalifikasjoner
- 3-årig helsefaglig høyskole, fortrinnsvis sykepleie eller vernepleie
- Formell lederutdanning er ønskelig
- Relevant erfaring kan kompensere for krav til lederutdanning
- God erfaring fra aktuelt fagfelt er nødvendig
- Må kjenne lovverk for tjenesteområdet
- God digital forståelse og erfaren IT-bruker
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
- har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- arbeider systematisk, strukturert og selvstendig
- har evne til å inspirere, motivere og involvere
- er resultat- og løsningsorientert
- har kompetanse og interesse for ressursstyring og turnusplanlegging
- har stor arbeidskapasitet og kan stå på ekstra i perioder
- kan håndtere mange oppgaver samtidig og som tåler stress
Personlig egnethet vil i stor grad bli vektlagt
Vi tilbyr
- Lederopplæringsprogram i kommunen
- Et godt arbeidsmiljø / lederteam
- Et kompetent og engasjert fagmiljø
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Kompetanseutviklingsstipend
Annet
Gyldig politiattest iht. helse og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
Kontaktinformasjon
Irene Jensen, Tjenesteleder, 93244494
Arbeidssted
Jernbaneveien 35
1369 Stabekk
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bærum kommune
Referansenr.:4377133876
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.04.2021
Om bedriften
Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.