Grafisk designer
Org. nr: - Stillingsident: 4065900219 Presentasjon av stillingen:
Tromsø kommune er i alle innbyggernes liv 365 dager i året, 24 timer i døgnet. Våre tjenester dekker alt fra helse og omsorg, utdanning, kultur- og idrettstilbud til næring og byutvikling. Nye medievaner og økte behov gjør at innbyggere og ansatte stiller store krav og forventninger til kommunens kommunikasjonsarbeid. Vi er opptatt av å gi best mulig, faktabasert informasjon om det som angår våre innbyggere. Samtidig skal vi bidra til at kommunens mange ansatte får god og relevant informasjon.
Vi søker nå en grafisk designer i ett års vikariat frem til sommeren 2020. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse. Vi ser etter deg med sterke visuelle ferdigheter og teft for både budskap og utforming. Du får være med på å synliggjøre det kommunen gjør og skape gode brukeropplevelser for innbyggerne våre.
Arbeidsoppgaver
- Vi søker deg som kan forvalte kommunens identitet og profil på en helhetlig måte, både i digitale kanaler og på tradisjonelle flater.
- Sammen med et dyktig kommunikasjonsteam vil du være med på å løfte frem og synliggjøre våre tjenester på en måte som engasjerer og begeistrer.
- Du vil ha ansvar for å produsere profilmateriell, digitale annonser til nettsider og sosiale medier, samt annonser og andre produkter til trykte flater.
- Du vil også ha ansvaret for vår den faglige oppfølgingen av vår grafisk design-lærling.
Kvalifikasjoner
- Har utdanning som grafisk designer. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Er en kløpper på relevante grafiske verktøy som InDesign, Photoshop og Illustrator.
- Er faglig oppdatert på produksjon til digitale flater, inkludert annonser.
- Er stødig på bruk av sosiale medier.
- Har brukeren i fokus og er sterk på formidle budskap til konkrete målgrupper.
- Har øye for gode bilder, kan ha regi på fotoopptak og bidra aktivt i arbeidet med å videreutvikle kommunens bildebank.
- Bidrar med gode filmideer og kan være aktiv i oppfølging til ferdig produkt.
Personlige egenskaper
- Du er faglig trygg til å ta grep, eierskap og initiativ, men samarbeider også godt og involverer kolleger når det trengs.
- Du kan hive deg rundt når tempoet blir høyt.
- Du er ikke redd for å stille spørsmål til det eksisterende, og motiveres av å finne nye måter å løfte frem kommunens tjenester for å skape en god brukeropplevelse.
- Du er serviceorientert og gir energi til dine kolleger.
- Du kommuniserer og presenterer løsningsforslag og ideer på en god måte.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse.
Vi tilbyr
- En spennende arbeidsplass, hvor du kan sette et sterkt preg på kommunens kommunikasjon og identitet.
- Et bredt fagmiljø med store og varierte utfordringer og hyggelige kolleger.
- Konkurransedyktige betingelser.
Annet
- Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
- Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
- Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.
Kjenner du deg igjen i dette ¿ da blir vi svært glad for å høre fra deg!
Kontaktinformasjon
Eirik Linaker Berglund, Konst. kommunikasjonssjef, 414 31 318, eirik.berglund@tromso.kommune.no
Arbeidssted
Rådhusgata 2
9008 Tromsø
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Tromsø kommune
Referansenr.:4065900219
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 05.05.2019
Om bedriften
Tromsø kommune er Nord-Norges største kommune med snart 75 000 innbyggere. Den ligger i naturskjønne omgivelser og har en strategisk plass i nordområdene. Byen har universitet, universitetssykehus, godt flyrutetilbud, fantastisk natur og et yrende kultur- og idrettsliv. Kommunen har i overkant av 7 000 ansatte, fordelt på 86 enheter og tjenester.
Seksjon for k ommunikasjon gir faglig støtte og råd til hele Tromsø kommunes organisasjon. God og tilgjengelig informasjon til innbyggeren er viktig for oss. Derfor bruker vi en rekke ulike digitale og fysiske kanaler og virkemidler for å nå best mulig ut. Avdelingen har en sentral rolle i kommunens rekrutteringsarbeid og ansvar for kommunens grafiske profil. Vi bistår også ledelsen i krisesituasjoner, og jobber med mediehåndtering og interninformasjon. Avdelingen har fem ansatte, samt en lærling.