Tjenesteleder
Id.nr. 747/2020. Fast 100% stilling som tjenesteleder omsorgsboliger Mosvik.
Som ledd i en større omstillingsprosess har Inderøy kommune vedtatt å rive Mosvik sykeheim og erstatte denne med omsorgsleiligheter med heldøgns omsorg. Det vil bli bygd og tatt i bruk 24 nye boliger høsten 2020. Innflytting vil skje i løpet av oktober 2020.
Vi søker nå en dyktig tjenesteleder som skal delta i etablering og utvikling av de nye boligene i Mosvik. Som leder for omsorgsboligene i Mosvik får du en unik mulighet til å lede og utvikle gode pasient- og tjenesteforløp.
Gjennom daglig ledelse skal tjenesteleder sikre iverksettelse av vedtak og sørge for at området driftes innenfor vedtatt budsjett og gjeldende målplaner.
En sentral oppgave er å bygge felles kultur og identitet, der målet er at beboerne opplever et samlet, koordinert og faglig godt tilbud.
Tjenestelederstillingen har ansvar for driften av omsorgsboligene i Mosvik, og er en del av enhetsleder hjemmetjenesten sitt lederteam. Tjenestelederstillingen er en av fire tjenesteledere i hjemmetjenesten, og skal samarbeide med øvrige tjenesteledere i hjemmetjenesten.
Hjemmetjenesten har 52,4 årsverk og yter tjenester til hjemmeboende innbyggere som har vedtak på helse- og omsorgstjenester. Enhetsleder har også lederansvar for dagtilbudene og BPA.
Vi er i en omstilling og arbeidsoppgaver kan endres framover.
Inderøy kommune sin visjon er Best- i lag. Våre verdier er åpenhet, raushet og respekt. Den som tilsettes må jobbe og utøve ledelse i henhold til disse verdiene.
Inderøy kommune jobber for å være en helsefremmende organisasjon.
Ansvarsområder:
-ansvar for daglig drift
-ansvar for å ivareta personalet og sikre organisatorisk utvikling, der arbeidsmiljø, ressursutnyttelse, kompetanseutvikling og rekruttering er sentrale faktorer.
-faglig ansvar
Tjenesteleder har ansvar for at hjemmetjenesten utvikles i tråd med kommunestyrets målsettinger og beslutninger i budsjett og økonomiplan. De utviklingsprosesser som pågår i helse- og omsorgstjenesten krever at tjenesteleder bidrar i prosessene, og kommuniserer og skaper engasjement for de endringene som skal gjennomføres.
Kvalifikasjoner:
-Krav om autorisasjon som sykepleier
-
det er ønskelig med ledererfaring fra helse- og omsorgstjenesten og utdanning innen ledelse. Arbeidsgiver vil tilrettelegge slik at en evt. manglende utdanning i ledelse kan gjennomføres i løpet av 3 år.
-
interesse for bruk av velferdsteknologi innenfor fagområdet
-gode datakunnskaper.
-gode kommunikasjonsevner og beherske norsk språk, både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper:
-stort engasjement for pasientgruppen
-tydelig leder som kommuniserer godt
-mot til å stå i krevende situasjoner
-vi ønsker oss ledere som framstår som engasjerte, profesjonelle, løsningsorienterte, rause og viser respekt.
-være en god rollemodell
-personlig egnethet, stabilitet og god arbeidsmoral vil bli tillagt stor vekt ved tilsetting.
Vi kan tilby:
-100 % fast stilling i en kommune med mange spennende utfordringer i årene framover -dyktige medarbeidere og et godt arbeidsmiljø
-varierte, meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver
-gode pensjonsordninger
-lønn etter avtale
-stillingen inneholder arbeid hver tredje helg
Forutsetninger/ vilkår:
-politiattest er krevd for stillingen
-arbeidstakere i Inderøy kommune blir ansatt på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende lover, reglement og Hovedtariffavtale
Nærmere opplysninger om stillingen kan rettes til enhetsleder Jorid M. Melhus tlf. 47 69 61 02 eller pr. mail jorid.melhus@inderoy.kommune.no
Søknad sendes på elektronisk søknadsskjema som du finner på kommunens hjemmeside.
Søknadsfrist: 24.02.2020
Om bedriften
Inderøy kommune er en spennende arbeidsplass med mange muligheter. Kommunen er en stor organisasjon under stadig utvikling. Vi er rundt 600 medarbeidere i forskjellige profesjoner og roller som utfører varierte og meningsfylte oppgaver for kommunens befolkning