Møtesekretær for Politisk sekretæriat
Org.nr.: Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Beskrivelse av arbeidssted og stilling:
Dette er en fantastisk spennende stilling for deg som er strukturert, liker høy aktivitet og har interesse for samspillet mellom politikk og administrasjon! Politisk sekretariat består av tre ansatte. Noen arbeidsoppgaver/roller fastsettes til den enkelte, andre oppgaver fordeles fortløpende i teamet.
Politisk sekretariat ivaretar arbeidsoppgaver og prosesser som i hovedsak knytter seg til politiske styringsorganer, sekretariatsfunksjoner, saksproduksjon, oppfølging av vedtak, kompetanseheving, publisering og digital arbeidsflyt. Det daglige arbeidet utføres i nært samarbeid med nærmeste leder, ordfører, kommunedirektøren og kommunedirektørens ledergruppe. Stillingen rapporterer til leder for Digitalisering, IT og utvikling.
Kveldsarbeid må påregnes.
Typiske arbeidsoppgaver:
· Sekretæransvar for definerte råd og utvalg, eventuelt formannskap og kommunestyre
· Koordinerende ansvar for rapporter til kommunedirektørens ledergruppe om vedtaksrapportering og --oppfølging
· Koordinerende ansvar i politisk sekretariat for politiske organ
· Diverse saksbehandling, produsere saksfremlegg, kontrollerfunksjon for saksframlegg
· Møtearrangør og -sekretær for politiske utvalg, herunder innkalling og protokoll
· Tilrettelegging og bruk av digitale systemer for politiske møter, opplæring av kommunens folkevalgte og brukerstøtte, samt teknisk/praktisk bistand i politiske møter
· Betjene henvendelser til politisk sekretariat
· Rådgivning både til folkevalgte, ledere og saksbehandlere
· Delta i planlegging, forberedelse, tilrettelegging og gjennomføringen av valg til Stortinget, Sametinget, fylkestinget og kommunestyret med flere
· Brukeropplæring i og videreutvikling av digitale verktøy som benyttes i arbeidet
· Systemansvarlig og prosjektdeltakelse/-lederfunksjon kan tillegges stillingen
· Andre arbeidsoppgaver som tilhører politisk sekretariat
· Bistå i løsning av arbeidsoppgaver i andre team ved behov
Kvalifikasjoner:
· Relevant 3-årig universitet-/høyskoleutdanning.
· Erfaring fra tilsvarende rolle og oppgaver kan kompensere for utdanningskravet
· Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
· Gode digitale ferdigheter, gjerne også innen digital formidling
· Personlig egnethet vektlegges
· Erfaring fra tilsvarende rolle/oppgaver er ønskelig
Vi ønsker deg som er egnet for stillingen ved å:
· Ha innsikt i kommunale politiske prosesser og forstå viktigheten av et godt samspill mellom politikk og administrasjon
· Ha gode samarbeidsevner, være strukturert, effektiv, stabil og selvstendig
· Være fleksibel, positiv og serviceorientert, trives med hektiske arbeidsdager og kunne beholde roen under press
· Ha erfaring fra saksbehandling, saksbehandlingsverktøy og rådgivning
· Ha interesse og gjerne erfaring med å effektivisere/digitalisere arbeidsprosesser
Vi tilbyr:
Et positivt, hektisk og godt arbeidsmiljø med relativt tørr humor Gode muligheter for læring og utvikling Gode muligheter for å påvirke til forbedringsarbeid og bidra til en veldrevet organisasjon Mulighet til å være en del av et sentralt team som er en viktig drivkraft i gjennomføringen av både det politiske og administrative apparatet i vår flotte kommune
Generelle betingelser:
Lønn ihht lov og avtaleverk Pliktig medlemskap i gjeldende pensjonskasse
Søknad sendes: Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her". Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju. Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25. Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
Kontaktperson: Øyvind Grandahl, konstituert leder Digitalisering, IT og utvikling.
Mobilnummer 93243200, mailadresse oyvind.grandahl@halden.kommune.no
Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Øyvind Andre Grandahl, Mobil +47 93243200, Epost: Oyvind.Grandahl@halden.kommune.no
Om bedriften
Halden er Norges vakreste by. Halden kommune har drøyt 2200 ansatte som hver dag jobber for å gjøre Halden litt bedre på en litt smartere måte enn i går.
Halden kommune leverer tjenester til over 30.000 innbyggere. Vi driver alt fra barnehager og skoler til eldreomsorg. Vi gir deg både vann og vei og kulturopplevelser. Er du så heldig å få jobb i Halden kommune, får du kollegaer innen svært mange yrkesgrupper. Det bidrar til å gi en arbeidsplass med mye kunnskap, varierte oppgaver og gode faglige utviklingsmuligheter.
Medarbeidere i Halden kommune jobber etter verdiene: Åpenhet - tillit - respekt - redelighet.
Halden kommune har mål om å bli Norges mest innovative kommune. Hos oss er det lov å tenke nytt.
Høyteknologisk industri, IKT, forskning, utvikling og innovasjon preger store deler av næringslivet i Halden. Kommunen samarbeider med næringslivet for å videreutvikle arbeidslivet og byen vår i fellesskap.
Halden er en grensekommune med nærhet til viktig infrastruktur som E6, jernbane og havn. Halden har en av Norges mest besøkte turistattraksjoner i Fredriksten festning. Vi har svært mange kulturarrangementer, et aktivt og variert idrettsliv og fantastiske friluftsmuligheter.
Derfor er Halden et bra sted å besøke og et fantastisk sted å jobbe og bo.
www.halden.kommune.no