Kristiansund kommune
Er du en fleksibel, løsningsorientert og tålmodig miljøterapeut?
Bo og habilitering har ledig 5 x100 % stilling som miljøterapeut. Andre stillingsstørrelser kan bli ledig under rekrutteringsprosessen.
Som ansatt i Bo og habilitering blir du en del av et aktivt fagmiljø. Du får dyktige og positive kollegaer som alle jobber for å gi brukerne våre gode tjenester. Vi har fokus på aktivitet, livskvalitet og selvbestemmelse. Du vil være en ressursperson i det miljøterapeutiske arbeidet. Enheten skal bidra til at personer med utviklingshemming eller andre utfordringer og deres familier mottar tjenester som gir rom for å leve gode liv i tråd med egne forutsetninger, interesser og behov.
Visjon Fag: Det gode liv for deg – livskvalitet gjennom hele livet.
Stillingene er p.t på følgende avdelinger; Bekkefaret 12, Bekkefaret 14, Naustveien, Smørsoppen og Rensviktunet.
Les mer om enheten her: Bo og habilitering - Kristiansund kommune
Vennligst spesifiser i søknaden hvilken/hvilke avdeling(er) du er interessert i.
Om enheten:
Bo og habilitering er en enhet i Kristiansund kommune, og er organisert i tolv avdelinger. Enheten yter tjenester til barn og voksne som har behov for støtte og avlastningstiltak, dagtilbud, oppfølging og veiledning i bolig.
Tjenestetilbudet tilrettelegges den enkeltes behov for bistand gjennom brukerstyrt personlig assistanse, støttekontakt, heldøgnsoppfølging og veiledning i bolig, avlastningstilbud, dagtilbud og fritidsaktiviteter.
Tjenestene skal bidra til en meningsfull hverdag med å bevare sosialt nettverk, mulighet til yrkesaktivitet, og opplevelse av trygghet og mestring. Våre ansatte har faglig kompetanse og erfaring i arbeidet. Gjennom koordinering og tett samarbeid med familiene, andre enheter og eksterne samarbeidspartnere, skal våre tjenester gi en meningsfull tilværelse med best mulig livskvalitet.
Vi søker deg som
- har motivasjon, engasjement og ønske om å gjøre en forskjell for andre
- bidrar til et positivt og engasjerende arbeidsmiljø
- er pådriver for omstilling og utvikling innenfor tjenesteområdet
- har gode veilednings- og kommunikasjonsferdigheter
- er ansvarsbevisst og pålitelig
Arbeidsområder
- sikre faglig gode tjenester til våre tjenestemottakere etter gjeldende lov- og avtaleverk
- helhetlig ansvar for pleie, omsorg, miljøterapeutisk arbeid og oppfølging av vedtak
- vurdering og oppfølging av vedtak etter kap. 9 i helse- og omsorgstjenesteloven
- rapportering og dokumentering
- kollega- og studentveiledning
- ha funksjon som primærkontakt, samt legge til rette for godt pårørendesamarbeid
- dokumentasjon og oppfølging av prosedyrer
Kvalifikasjonskrav
- 3-årig høyskole/universitetsutdanning innen helse- og sosialfag
- god norskkompetanse, muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- generelt gode IKT-ferdigheter
Ønskede kvalifikasjoner
- god kjennskap til gjeldene lovverk
- kjennskap til velferdsteknologi
- sertifikat klasse B, manuelt gir
Vi tilbyr
- en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten
- et inkluderende arbeidsmiljø med løsningsorienterte og dyktige medarbeidere
- varierte og spennende arbeidsoppgaver
- en meningsfylt arbeidshverdag
- gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP SPK
Øvrige vilkår
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID-informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Send søknad