Brubakken søker etter en dyktig og fremoverlent HR \& HMS Business Partner
Brubakken søker etter en dyktig og fremoverlent HR & HMS Business Partner som kan være med på å styrke og videreutvikle organisasjonen. Vår nye HR & HMS Business Partner vil være sentral i Brubakkens digitaliseringsløp for HR og lønn. Dette er en spennende stilling for deg som ønsker varierte oppgaver og har interesse for å utvikle samarbeidsrelasjoner og bedriftskultur.
Som HR & HMS Business Partner vil du blant annet få disse ansvarsområdene
HR & Lønn
• Lønn og reiseoppgjør for 100 ansatte i de norske selskapene (A til Å)
• Oppfølging av sykmeldte, refusjoner og oppfølgingsplaner
• Personaladministrative rutiner og rapportering
• Støttefunksjon for ledelsen i HR-relaterte oppgaver
• Forhandlinger og oppfølging av tariffavtaler med fagforening
• Kompetanseutvikling, inkludert on- og offboarding av ansatte
• Utarbeide og oppdatere Personalreglement, rutiner og policy
• Ajourhold og informasjon om pensjon, forsikring og andre personalgoder
• Digitalisering av HR arkiv og prosesser i konsernet
HMS
• Oppfølging av rutiner og retningslinjer innen HMS i tett samarbeid med ledelsen
• Oppfølging av rapporterte uønskede hendelser og avvik
• Vernerunder og revisjoner
• Vedlikehold og utvikling av selskapets styringssystemer (TQM)
• Rådgiving og opplæring overfor ledere og ansatte ved behov
• Planlegge, utføre og rapportere på lovpålagte og interne HMS aktiviteter
• Forberede og lede Arbeidsmiljøutvalgets møter (AMU)
• Bidra i prekvalifiseringer og utarbeide anbudsdokumenter
• Rapportering til tilsynsmyndigheter
• Handlingsplan og samarbeid med bedriftshelsetjeneste
Kvalifikasjoner
• Relevant høyere utdanning
• Gode datakunnskaper, forståelse og interesse for IT systemer og digitalisering
• Erfaring fra HR og lønn, gjerne med Visma Lønn
• Kjennskap til HMS systemer og erfaring fra HMS arbeid
Personlige egenskaper
Vi søker etter deg som har tempo og energi, og samtidig er trygg, strukturert og proaktiv. Du har et øye for detaljer, er analytisk og liker både utfordringer og rutinemessig arbeid. Du har en motiverende og entusiastisk fremferd, og liker å skape gode relasjoner og bygge kultur i bedriften.
Vi kan tilby
• Spennende utfordringer og dyktige arbeidskollegaer
• Varierte oppgaver, med stor grad av selvstendighet
• Utviklingsmuligheter
• Konkurransedyktig lønn
• Stillingen rapporterer til CFO
Om bedriften
Brubakken konsernet er en av Nordens største og mest fleksible maskinpartnere, spesialisert på salg, utleie og service av truck- og material-håndteringsutstyr. Brubakken ble etablert i 1956, og virksomheten drives i Norge og Sverige..
Brubakken tilbyr produkter og tjenester for hele maskinparken, alt i fra den minste maskin til kundetilpassede helhets løsninger. Vårt mål er å hjelpe våre kunder til en enklere og mer effektiv hverdag.
Brubakken har nylig fått agenturet for Hyster trucker, som gir oss et betydelig vekstpotensial. I sortimentet har vi også Mafi, Seacom, Kamag, Hubtex og Merlinum.
I konsernet inngår også Liftgruppen i Norge og Sverige, som driver med salg og service på personløftere fra Omme, Versalift, Multitel og XCMG. I tillegg har vi serviceavtaler med JLG og Dingli
Brubakken har sitt hovedkontor i Porsgrunn.