Samferdsel - Prosjektleder
Innlandet fylkeskommune Samferdsel
Parkgata 64, 2317 Hamar
Om jobben
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 2. desember
Vi tilbyr en fast 100 % stilling med arbeidssted på Hamar. Du vil inngå i et sterkt fagmiljø og få ansvaret for å gjennomføre av oppdraget med å overføre eierskapet til veglys og gang- og sykkelveg langs fylkesveg fra kommunene til Innlandet fylkeskommune. Oppdraget er forankret i Handlingsprogram for fylkesveg 2026-2029.
Om enhetenVeieier enheten er organisert under Samferdselsavdelingen, har 15 medarbeidere og har ansvaret for følgende oppgaver:
- byggegrenser
- avkjørsler
- behandling av gravemeldinger/saker om kryssing/nærføring
- transportløyver
- støy- og luftforurensning
- vegdata
- gjennomføringsavtaler
- veieiersaker
- er selvstendig og ansvarsbevisst
- er ryddig og nøyaktig
- trives i en hektisk hverdag med mange oppgaver
- er praktisk anlagt
- bidrar positivt til et godt arbeidsmiljø
- et godt og engasjerende arbeidsmiljø
- kompetente kollegaer i et sterkt fagmiljø
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
- mulighet for hjemmekontor
- 100 % fast stilling ledig umiddelbart
- arbeidssted Hamar
- den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
- lede prosjektet med å overføre eierskapet for gang- og sykkel og veglys til fylkeskommunen
- koordinere faguttalelser og faglig grunnlag
- forberede beslutningsgrunnlag for samhandlingsmøter med kommuner
- gjennomføre samhandlingsmøter med kommuner
- forberede politiske saker knyttet til prosjektet
- andre arbeidsoppgaver innenfor samferdselsfeltet kan bli tillagt stillingen
- relevant utdanning på masternivå, for eksempel innen vegfag, statsvitenskap, planfag eller annen relevant fagkrets
- særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav
- erfaring med saksbehandling eller prosjektarbeid
- meget gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- førerkort klasse B
- erfaring som prosjektleder
- forhandlingserfaring er en fordel
- erfaring fra offentlig forvaltning
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5cae6437-4411-40d4-9654-57d4611b7c75
- Sist endret
14. november 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3564241_187381_no
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse
Sted
Hamar
Arbeidsgiver
Innlandet fylkeskommune Stab
Sted
Hamar
Arbeidsgiver
Innlandet fylkeskommune Administrasjon
Sted
Hamar