Vil du jobbe med et område i vekst som styrker samhandlingen i helsesektoren?
Vår seksjon for digital samhandling får flere spennende oppgaver fremover, og vi søker etter en engasjert tjenesteansvarlig. Ansvarsområdet til seksjonen er å forvalte og videreutvikle tjenester som er viktige for digital kommunikasjon mellom aktørene i helse- og omsorgssektoren. Den som ansettes vil bli tjenesteansvarlig for Meldingsvalidator. Meldingsvalidator kartlegger nåsituasjon, dokumenterer utvikling og avdekker behovet for målrettede tiltak for enhetlig samhandling for myndigheter og aktører i helsesektoren. Validatoren bidrar til at de som sender elektronisk pasientinformasjon, skal kunne stole på at informasjon kommer frem til riktig mottaker og til riktig tid. Som tjenesteansvarlig vil du følge tjenesten gjennom hele livsløpet. Du vil være bindeleddet mellom tjenesteeier, driftere, utviklere, leverandører og aktører i helsesektoren som benytter meldingsvalidatoren, samt samarbeide med nasjonale myndigheter.
Vi ønsker oss mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.
Arbeidsoppgaver
- Forvalte og videreutvikle tjenesten
- Utarbeide og vedlikeholde dokumentasjon, prosesser og rutiner for tjenestene
- Utarbeide budsjett og ha kontroll på tjenesteregnskapet
- Initiere jevnlig risikoanalyse av tjenestene
- Delta som ressursperson i seksjon digital samhandling
Kvalifikasjoner
- Relevant utdannelse fra universitet eller høyskole. Dokumentert og relevant erfaring, kan veie opp for manglende formalkompetanse.
- Forståelse for teknologi
- Det er en fordel med erfaring med elektronisk meldingsutveksling
- Det er en fordel med kunnskap om helsesektoren
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
- Effektiv og selvstendig
- Flink til å tilegne deg ny kunnskap
- Trives i et hektisk arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- En spennende stilling innenfor et fagfelt med stor samfunnsbetydning og stor offentlig interesse
- Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kolleger
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Konkurransedyktige betingelser og god pensjonsordning
- Kontorplass i fine og nye lokaler i Teknobyen
- Noe reisevirksomhet må påregnes
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Kontaktinformasjon
Ajla Konjhodzic, HR-rådgiver, 916 40 168
Mona Dalsaune, Seksjonsleder digital samhandling, 93481718
Arbeidssted
Abels gate 9
7030 Trondheim
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Norsk Helsenett SF
Referansenr.:4045761943
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 31.03.2019
Om bedriften
Norsk Helsenett er et statsforetak etablert og eid av Helse- og omsorgsdepartementet. Vår hovedoppgave er å tilrettelegge for en sikker og effektiv samhandling i helse- og omsorgssektoren. Vi har ansvar for å drifte den nasjonale elektroniske infrastrukturen - Helsenettet. Dette inkluderer drift av kommunikasjonsløsninger og ulike fagspesifikke og publikumsrettede tjenester. Norsk Helsenett leverer også administrative tjenester innen anskaffelser, arkiv og IKT for etatene i helseforvaltningen. Blant våre kunder er alle helseforetakene og de private sykehusene, alle landets kommuner, alle fastleger og en rekke andre helseaktører og ulike tredjepartsleverandører. Vi er i dag i overkant av 400 ansatte, og har hovedkontor i Trondheim og avdelingskontor i Tromsø og Oslo. Les mer om oss på vår hjemmeside.