Saksbehandler ved Forvaltningskontoret
Stillingsannonsen er inaktiv.Verdal kommune, Koordinerende enhet
Stiklestad alle 6B, 7654 Verdal
Forvaltningskontoret er organisert som en del av Koordinerende enhet sammen med Rehabiliteringstjenesten, koordinator for alvorlig syke og demenskoordinator.
Forvaltningskontoret er kommunens koordinerende enhet, og døra inn for alle våre helse- og velferdstjenester. Vi gir råd og veiledning, driver saksbehandling, tildeler tjenester og bidrar til å sikre helhetlige og samordnede tilbud. Vår nye kollega kan glede seg til å jobbe i et tverrfaglig miljø med sykepleiere, ergoterapeut, sosionom og rådgiver. Vi har fokus på tverrfaglig teamarbeid i saksbehandlingen, og det forventes at man tilegner seg kunnskap og bidrar på hele kontorets virkeområde.
Verdal jobber med å tilby mestringsorienterte helse- og velferdstjenester, med et forebyggende og rehabiliterende tankesett. Du vil få en viktig rolle i arbeidet med å styrke dette arbeidet ytterligere, og gjennom ditt daglige arbeid vil du få mulighet til å påvirke, videreutvikle og skape tjenester som bidrar til at folk i større grad mestrer egen hverdag.
Arbeidsoppgaver
Vurdere og behandle søknader om helse og omsorgstjenester etter gjeldende lovverk for offentlig forvaltning og norsk helselovgivning. Dette innebærer blant annet kartleggingsbesøk, vurdering, samarbeidsmøter og dialog med spesialisthelsetjenesten. En del av arbeidet består i å avklare og koordinere ulike hjelpetiltak i en oppstartsfase i nært samarbeid med bruker/pårørende og ulike hjelpeinstanser.
Forvaltningskontoret har ansvaret for koordinering av pasientflyt internt i kommunen og for utskrivningsklare pasienter fra spesialisthelsetjenesten. Samhandling med innbyggerne, innad i tjenestene og med eksterne samarbeidspartnere er en viktig del av jobben.
Bidra til å styrke den samlede kompetansen i enheten.
Veiledning av kollegaer og studenter
Hvis man ikke har formalkompetanse i forvaltningsarbeid og helserett forutsettes det at man er villig til å ta slik videreutdanning.
Kvalifikasjoner
- Offentlig godkjent vernepleier.
- Kunnskap om aktuell lovgivning.
- Erfaring med saksbehandling av helse og omsorgstjenester er en fordel.
- Det et ønskelig med relevant videreutdanning som veiledning, motiverende intervju og helserett/forvaltning.
- Erfaring fra arbeid med å koordinere i sammensatte saker og ivareta møteledelse.
- God samhandlingskompetanse.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Interesse for ny teknologi og velferdsteknologi, og villig til å bidra i utviklingsarbeid og innføring av tilgjengelig teknologi i helse og omsorgstjenesten.
- Forståelse for helse- og velferdstjenesten utfordringer og utviklingsbehov.
- Førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjonsferdigheter.
- Er strukturert, fleksibel og løsningsorientert.
- Jobber godt både selvstendig og i team.
- Liker å ha mange baller i lufta og takler stort arbeidstempo.
- Er endringsvillig.
- Evne til å bidra til et positivt arbeidsmiljø.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Et fagmiljø med trivelige arbeidskollegaer.
- Spennende arbeidsoppgaver.
- Fleksitidsordning.
- Nye lokaler ved Verdal Bo- og behandlingssenter.
- Lønn etter sentrale avtaler.
Kontaktinformasjon
Lene Henriette Wilsgaard Antonsen, Avdelingsleder, 47793083Arbeidssted
Stiklestad alle 6B7654 VERDAL
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Verdal kommuneReferansenr.:4563122607
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.09.2022
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Verdal kommune, Koordinerende enhet
Adresse
Vektargata 17, 7650 Verdal
Om stillingen
Stillingstittel
Saksbehandler ved Forvaltningskontoret
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Arbeidsdager
Ukedager
Arbeidstid
Dagtid
Sist endret: 28. september 2022
Hentet fra: talentech
Referanse: a712a15b7ad846558c5649839f6cdb8d
Stillingsnummer: 59b64fe0-14e0-4fac-bc6b-97c35d0d33cd