Fagleder - Plan og byggesak
Vefsn kommune ønsker å knytte til seg en dyktig medarbeider i 100% fast stilling som fagleder for plan og byggesaksgruppen.
Enhet for plan og utvikling er en enhet med 3 fagområder – landbruk, kart og oppmåling, samt plan- og byggesak. Den sistnevnte faggruppen består av fire arealplanleggere og to byggesaksbehandlere. Vi ser etter fagleder med stå-på-vilje og evne til å bidra og utvikle et interessant fagmiljø. Kommunen er i en fremtidsrettet fase, med stor aktivitet innenfor by- og næringsutvikling. Flere og store næringsaktører vil etablere seg i Vefsn, noe som utløser økt boligbehov, tilrettelagte næringsarealer og behov for gode og fornyede offentlige tjenester innenfor oppvekst og helse.
Ved evt. intern opprykk vil aktuelle kandidater vurderes til en rådgiverstilling. Vi ønsker alle velkommen til å søke. Vi ønsker stillingen besatt så fort som mulig.
Til stillingen ligger følgende oppgaver:
- Faglig ledelse og koordineringsansvar av gruppen, og deltagelse i utarbeidelse og saksbehandling av oppgaver etter plan- og bygningsloven
- Overordnet kommuneplanlegging, og utarbeidelse av kommunens egne planer
- Behandling av private planer, dispensasjoner og klagebehandling
- Byggesak
- Saksforberedelse til politiske utvalg
- Saksbehandling og deltagelse i et tverrfaglig miljø
- Andre oppgaver som naturlig faller inn under faggruppen
Til stillingen følger en utstrakt kontakt med kunder, myndigheter, politikere og andre aktører, slik at vi gjerne ser at du har gode kommunikasjonsevner. For øvrig ønsker vi at du er strukturert og selvstendig i arbeidet ditt, men også jobber godt i teamet.
Kvalifikasjoner
Vi ønsker gjerne at du søker dersom
- du har relevant utdanning fra høgskole/universitet, f.eks innenfor geografi, fysisk planlegging/ by- og regionplanlegger, ingeniører, arkitekter og/eller jurister
- du kan vise til at du kan lede faggruppen, herunder vise til framdrift
- du har erfaring fra offentlig sektor
- du har kunnskap om og erfaring med plan- og bygningsloven og tilhørende forskrifter
- du har juridisk forståelse
- du har kjennskap til og mestrer digitale kartverktøy og saksbehandlingssystemer
- du behersker norsk muntlig og skriftlig godt
Personlige egenskaper
- evne til å jobbe systematisk og strukturert
- evne til å jobbe selvstendig og i team
- gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- interessante arbeidsoppgaver i et tverrfaglig og godt arbeidsmiljø
- moderne utstyr i en enhet med høy kompetanse innenfor de aktuelle fagfeltene
- trivelige, dyktige og unge kolleger
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- fleksitid
- Lønn etter avtale
For stillinger i Vefsn kommune
Vefsn kommune benytter elektronisk søknad, og vi ønsker at søkere på våre stillinger bruker dette via våre internettsider: www.vefsn.kommune.no. Bekreftede kopier av vitnemål og attester vedlegges elektronisk eventuelt bringes med til intervju. Ansettelse i kommunen skjer på de vilkår som til enhver tid går frem av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Kvalifiserte arbeidstakere med fortrinnsrett etter hovedtariffavtalens og arbeidsmiljølovens bestemmelser vil kunne gå foran eksterne søkere. Kvalifiserte søkere uansett alder, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn oppfordres til å søke våre ledige stillinger. Søkerlister blir offentliggjort. Ved tilsetting i enkelte stillinger må det legges framtilfredsstillende helse- og politiattest (gjelder hovedsakelig stillinger innen helse og oppvekst).
Link til søknadsskjema: Søk her