Virksomhetsleder for Forebyggende helsevern
Org. nr: - Stillingsident: 4295858999 Presentasjon av stillingen:
Nannestad kommune søker etter en nyskapende, engasjert og trygg leder som ønsker å bidra til videreutvikling av virksomheten Forebyggende helsevern.
Virksomheten er pt organisert i to enheter og omfatter følgende ansvarsområder: Miljørettet helsevern, kommunepsykolog, Familiesenteret med helsestasjonstjenester, familieveiledere og frisklivssentral. Virksomheten er under omorganisering og vil fra 01.01.21 også ha ansvar for rus- og psykiske helsetjenester til kommunens innbyggere. Virksomhetsleder rapporterer til kommunedirektøren og inngår i kommunens ledergruppe.
Arbeidsoppgaver
Som virksomhetsleder for Forebyggende helsevern er du ansvarlig for å drifte og utvikle et helhetlig tjenestetilbud til innbyggerne. Du har overordnet administrativt personal- og budsjettansvar, og skal sammen med lederteamet bidra til god faglig utvikling av de ansatte. Du må sørge for et velfungerende tverrfaglig samarbeid med kommunens øvrige virksomheter, tillitsvalgte, folkevalgte, innbyggere og andre samarbeidspartnere. Du bør også være en pådriver for omstilling samtidig som du har fokus på sikre forsvarlig drift av dagens tjenestetilbud. Utredningarbeid må påregnes.
Som virksomhetsleder må du sørge for at virksomheten drives etter god forvaltningsskikk og at kommunens etiske retningslinjer etterleves.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra høyskole eller universitet på minimum bachelornivå
- Solid ledererfaring med godt dokumentert resultater, gjerne fra tjenesteytende virksomhet i omstilling
- Erfaring fra minst étt av ansvarsområdene i virksomheten
- Kunnskap om offentlig forvaltning
- God samfunnsforståelse og evne til å foreta strategiske vurderinger i komplekse saker
- Svært gode språk- og skriveferdigheter i norsk
Personlige egenskaper
- Du forstår og praktiserer lederrollen på en måte som skaper tillit, engasjement og motivasjon hos medarbeidere, tillitsvalgte og samarbeidspartnere
- Du har gode samarbeidsevner og har evne til å bygge relasjoner internt og eksternt
- Du arbeider strategisk og nyskapende ut fra et helhetsperspektiv
- Du er inkluderende, tydelig, strukturert og beslutningsdyktig, og er opptatt av å videreutvikle en organisasjonskultur som er i tråd med kommunens verdier
- Du sørger for systematisk styring og kontinuerlig forbedring for å kommunens mål
Vi tilbyr
- Spennende og utfordrende lederoppgaver i et miljø med faglig dyktige og engasjerte medarbeidere
- Et aktivt arbeidsmiljø i utvikling med fokus på høyt faglig kvalitet
- Mulighet for kompetanseheving
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
- Lønn etter avtale
Minst to referanser må oppgis.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler med 6 måneder
prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål vedlegges søknaden. Søkerpapirer vil ikke bli
returnert.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se felt
for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli
offentliggjort selv om du har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten. Du
varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Marit Walle, Assisterende rådmann, 90115085
Arbeidssted
Teiealleen 9
2030 Nannestad
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Nannestad kommune
Referansenr.:4295858999
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.10.2020
Om bedriften
Nannestad, Romerikes beste bostedskommune
Nannestad kommune ved Gardermoen har hatt stor befolkningsvekst de siste årene. Kommunen har nå over 14 000 innbyggere med Nannestad og Maura som de største tettstedene. Fire barneskoler, 11 kommunale og private barnehager, ungdomsskole, videregående skole, to idrettshaller, mange aktive lag og foreninger samt nærhet til skog og mark, gjør Nannestad til en god oppvekstkommune. Les mer her