HO-Miljøterapeut-74%vikariat-Psykisk helse
Stillingen er ledig fra og med 01.10.20 til 01.09.2021, med mulighet for fast ansettelse.
Beskrivelse av arbeidssted
Virksomhet for psykisk helse og avhengighet, avdeling for psykisk helse, Krogshavn bofellesskap samlokaliserte leiligheter for mennesker med psykisk helse og rusavhengighet, søker 1 miljøterapeuter 74% vikar stilling med for tiden arbeid hver tredje helg. Virksomheten for psykisk helse og avhengighet er inne i en omstillingsprosess, for denne stillingen vil det skje endringer fra 01.11.2020 hvor stillingen overføres til "Ute Team".
Psykisk helse og avhengighet er en virksomhet som gir tjenester til mennesker med psykisk helse utfordringer og/eller et avhengighetsproblem. Virksomheten er i dag inne i en omstillingsfase, 1 bofellesskap legges ned og 1 nytt, Nustadbakken, er innflyttingsklar i november 2020. I tillegg til psykisk helse- og avhengighetsteam skal det også fra november 2020 opprettes et ambulerende team som skal jobbe i turnus og samarbeide på tvers av virksomheten.
Avdeling for psykisk helse har ansvar for Krogshavn bofellesskap som gir tjenester til 13 beboere. Tjenestene er hel døgns tjenester i form av praktisk bistand til dagligdagse gjøremål, råd og veiledning, mestrings- og motivasjonssamtaler og bo trening. Virksomheten samarbeider tett med eksterne tjenester som DPS.
Krav til kompetanse
Off. godkjent sykepleier eller off. godkjent vernepleier.
Det er ønskelig med erfaring fra arbeid innen psykisk helse og avhengighet.
Øvrige kvalifikasjoner
Det legges stor vekt på personlige egenskaper som fag- og verdiforankring, evne til samarbeid, kommunikasjons ferdigheter og evne til å arbeide målrettet.
Ønskelig med relevant videreutdanning.
Ved å jobbe i "ut team" vil det medføre en del alene jobbing, det å jobbe selvstendig legges stor vekt på.
Vi tilbyr
- Fine arbeidskollegaer som legger vekt på å skape et godt arbeidsmiljø og god faglig vekst
- God pensjons- og forsikringsordning
- Lønn i h.h.t. tariffavtale og lokale særavtaler.
Offentliggjøring
Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkerens navn bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. (Offentleglova § 25)
Politiattest
For stillinger innenfor barnehage, skole, barnevern og helse- og sosialtjenesten stilles det krav til godkjent politiattest (må ikke være eldre enn 3 måneder). Politiattesten skal ikke vedlegges søknaden, men forevises leder ved evt. tilbud og aksept av stilling.
Slik søker du
Alle søknader på ledige stillinger må gjøres elektronisk i vårt rekrutteringssystem. Søknader skal ikke sendes på e-post.
Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med til evt. intervju/tilsetting.
Mottatte attester/vitnemål vil ikke bli returnert.
Om bedriften
Velkommen til Bamble kommuneBamble kommune er en veldrevet og flott kystkommune hvor det er godt å bo og fint å feriere. Kommunen har et variert industri og næringsliv hvor prosessindustrien ved Frierfjorden spiller en viktig rolle. Kommunen arbeider tett sammen med næringslivet og tar aktivt i bruk virkemidler for å skape vekst og utvikling. Kommunens beliggenhet og godt utbygde infrastruktur er et viktig fortrinn som har skapt grunnlag for næring basert på turisme og opplevelser. Dette er noe kommunen arbeider aktivt med for åutvikle videre. Kommunen står overfor den største satsingen i nyere tid innenfor oppvekst, barn og unge med bygging av aktivitetssenter og ungdomsskole på Grasmyr.Det administrative senteret ligger i Langesund. Kommunen har drøyt 14.100 innbyggere og i overkant av 1000 ansatte.