100% st., fast, kontaktperson i barneverntjenesten
Beskrivelse
Ved barneverntjenesten i Aure kommune er det ledig 100% stilling, fast, som kontaktperson.
Barneverntjenesten i Aure er organisert i enhet for Helse- og familie og er samlokalisert med helsestasjon, tjenester for
psykisk helse og rus og kommunepsykolog. Tjenesten har i dag 4 årsverk. Barneverntjenesten er veldrevet med høy faglig standard. Kompetanseutvikling vektlegges. Vi dyrker våre småkommunefordeler og har godt tverrfaglig fundament, kort tjenestevei og høy fleksibilitet. Faglige perspektiver er førende for arbeidet, og forebyggende tiltak vektlegges. Vi arbeider med å videreutvikle tjenestens tiltaksarbeid. Dette i nært samarbeid med andre tjenester. Vi deltar aktivt i nettverk på tvers av kommuner på både saksbehandler- og ledernivå.
Om stillingen
Kontaktperson for barn, unge og familier i møte med barneverntjenesten.
Saksbehandler etter lov om barneverntjenester.
Tiltaksarbeid og familieveiledning – en vil om nødvendig få tilbud om relevant kursing i metodikk
Andre aktuelle arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen.
Kvalifikasjonskrav
3-årig sosialfaglig høyskoleutdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom, annen helse- og sosialfaglig eller pedagogisk utdanning kan vurderes.
Relevant videreutdanning/master er en fordel
Søker må ha førerkort og kunne disponere egen bil
Ønskede kvalifikasjoner
Vi søker etter deg som er/har:
*har interesse for og kunnskap om kommunal barneverntjeneste
*erfaring fra kommunalt barnevernsarbeid, og sosialt arbeid generelt
*kan sette seg inn i og reflektere rundt sammensatte problemstillinger
*kan formidle informasjon og faglige vurderinger på en tydelig måte både muntlig og skriftlig
*kan arbeide systematisk, selvstendig, under press og etter gitte frister
*er fleksibel, løsningsfokusert og har gode samarbeidsevner
*erfaring med saker til Fylkesnemnda
*lærelyst og vilje til faglig og personlig utvikling
Personlig egnethet vektlegges,
Vi kan tilby
*fleksibel arbeidstid
*mulighet for hjemmekontorordning og løsninger for pendling
*varierte og utfordrende oppgaver
*teamarbeid – med jevnlige faglige drøftinger. Her står du aldri alene i sak
*engasjerte kollegaer og godt arbeidsmiljø
*opplæring, gode muligheter for faglig utvikling
*Høy faglig standard. Tjenesten har godt renomme blant samarbeidsinstanser
*tverrfaglig fagmiljø
*gode vilkår for videre utdanning og kompetanseheving
*svært godt fagmiljø med fokus på trivsel og fellesskap
Annet
Lønn etter avtale.
Politiattest må fremlegges jfr. Lov om barneverntjenester § 6-10
Søknad sendes
Aure kommune godtar kun elektroniske søknader. (Godkjente vitnemål og attester sendes ved forespørsel eller tas med på intervju). To referanser vedlegges søknad.
Innsendte opplysninger behandles i henhold til offentlighetsloven. Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere kan bli offentliggjort i henhold til offentlighetsloven § 25.
Tilsetting skjer i h.h.t. enhver tid gjeldende lover, avtaler og regelverk.
Link til søknadsskjema: Søk her