Applikasjonskonsulent SAP HR - fagfelt arbeidstid, ferie og fravær
Jobbnorge ID: 187684
Om stillingen
Har du lyst til å bidra til digitalisering av offentlig sektor? DFØ digitaliserer og effektiviserer en stadig større del av offentlig sektor, og lønnsdivisjonen har behov for ytterligere teknologisk kompetanse. Vi ønsker medarbeidere som kan bidra til å løfte lønns- og HR-området i staten til nye høyder.
Lønnsdivisjonen holder til i flotte lokaler sentralt i Stavanger sentrum og er i dag ca. 220 medarbeidere i et ungt og fremoverlent miljø. Divisjonen har ansvar for å levere lønnstjenester til statlige virksomheter ved bruk av blant annet SAP-HR. Løsningen benyttes i dag av vel 88 prosent av statlige virksomheter, og håndterer blant annet 200.000 lønnsmottakere og 800.000 reiseregninger årlig.
Vi søker deg som har erfaring med SAP HR innen fagfeltet arbeidstid, ferie og fravær, med solid kompetanse rundt oppsett og virkemåte av tidområdet i SAP HR. Brukeropplevelse er i høysete og du vil være en viktig bidragsyter for mulige løsninger som støtter dette.
Som applikasjonskonsulent i DFØ vil du være involvert i både forvaltnings- og utviklingsaktiviteter. Stillingen vil gi deg store muligheter til utvikling innenfor flere fagområder og påvirkning av egen arbeidshverdag. Hos oss vil du få jobbe med spennende prosjekter og kunnskapsrike mennesker, og bli en del av et stort og kompetent fagmiljø der kompetansedeling og teamarbeid er en naturlig del av hverdagen.
Vi har et høyt fokus på stabile leveranser til våre kunder, og søker kontinuerlig innovative løsninger og teknologi for å bidra til vår visjon om «effektiv ressursbruk i staten». Vi benytter teknologier som Neptune Software og Fiori til å lage brukervennlige selvbetjeningsløsninger på mobil og desktop for funksjonalitet fra SAP. Vi har lansert en chatbot som bistår sluttbrukerne med en effektiv brukerstøtte, og har automatisert flere prosesser ved å ta i bruk RPA og bildelesningsteknologi basert på maskinlæring. Fremover vil integrasjoner og datadeling være viktige satsningsområder, og i løpet av 2020 vil vi implementere systemløsninger innen HR-tjenester hvor gode og effektive integrasjoner med SAP HR vil være essensielt. Vi planlegger også å effektivisere datadeling gjennom bruk av skytjenester for blant annet API-kommunikasjon, og vektlegger samhandling med samarbeidspartnere i øvrig offentlig sektor, privat sektor, i inn- og utland.
Arbeidsoppgaver
- stillingens hovedoppgaver vil omhandle oppsett og konfigurering innen tidområdet, herunder arbeidsplaner, timeføring, fraværssøknader, regler, kvoter, tidevalueringsskjema og implementering av nye virksomheter. Oppgavene er knyttet både til forvaltning, utvikling og feilretting i SAP HR
- digitalisering og effektivisering av lønnssystemet
- dokumentasjon, herunder å dokumentere endringer og feilrettinger
- bidra til kompetanseheving av seksjonens øvrige ansatte
- delta i prosjekt og oppgraderinger
Basert på din kompetanse og erfaring kan det være aktuelt å tilpasse stillingens ansvar og innhold.
Kvalifikasjonskrav
- relevant høyskole- eller universitetsutdannelse på minimum bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende høyere utdanning
- erfaring med oppsett og konfigurering innenfor tidområdet i SAP HR
- erfaring med feilsøking og testing
- ønskelig med erfaring fra oppgraderings-, vedlikeholds- og migreringsprosjekt, samt SAP supportpakker
- evne til å forstå større systemlandskap
- muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
Som person liker du faglige utfordringer, er engasjert, har en positiv serviceinnstilling og høy integritet. Du er ansvarsbevisst, selvgående, initiativrik og systematisk. Du evner å håndtere komplekse arbeidsoppgaver og se hvordan disse henger sammen med helheten i prosessene våre. Du er flink til å kommunisere, liker å jobbe i team og å dele kompetanse. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- spennende oppgaver i en organisasjon i endring og oppbygging. Vi oppnår gode resultater både i kundetilfredshets- og medarbeidertilfredshetsundersøkelser.
- fleksibel arbeidstid, gode sosiale ordninger, muligheter for videreutdanning og en god pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse.
- sosiale aktiviteter som bidrar til et godt og stabilt arbeidsmiljø.
- muligheter til å utvikle deg videre sammen med faglig dyktige kollegaer, og vi har interne ordninger for videreutvikling.
- en uformell tone, med fokus på kompetansebygging, og kort vei til beslutninger og mulighet til å påvirke hverdagen.
Stillingen vil bli plassert som rådgiver/seniorrådgiver med lønnsplassering mellom 532 300 og 765 100 kroner per år, avhengig av kompetanse og erfaring. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 prosent innskudd til Statens pensjonskasse.
Ved ansettelse er det 6 måneders prøvetid. Den som blir tilbudt stillingen må legge frem en utvidet politiattest.
I DFØ tror vi at mangfold og inkludering gir oss bredere perspektiver, og at medarbeidere med ulik livserfaring, fagkombinasjoner og perspektiver vil gjøre oss i stand til å finne enda flere gode løsninger på våre oppdrag. Vi oppfordrer derfor alle til å søke jobb uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Du er også velkommen til å søke selv om du ikke kan vise til en sammenhengende yrkeskarriere. Våre lokaler er universelt utformet, og vi legger forholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
I Jobbnorge, hvor du søker på denne stillingen, oppfordrer vi deg til å krysse av for det dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer på i sine årsrapporter.
Vi vil også kalle inn minst én kvalifisert søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
Spørsmål om stillingen
For nærmere informasjon om DFØ henvises til vår hjemmeside.
Ønsker du ytterligere informasjon om stillingen, ta gjerne kontakt med avdelingsdirektør Janniken Støldal på 901 14 463 eller seksjonssjef Linda Søndervik på 918 92 914.
Alle som søker stillingen må søke elektronisk via rekrutteringsportalen Jobbnorge.
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) er statens fagorgan for styring, organisering og ledelse i staten. DFØ skal bidra til effektiv ressursbruk i staten gjennom kompetansetiltak, rådgivning, fellestjenester og utvikling av metoder og verktøy. DFØ leverer også lønns- og regnskapstjenester til rundt 90 prosent av statsforvaltningen, og har ansvaret for statsregnskapet og statens konsernkontoordning.
I 2020 blir DFØ utvidet med fagområdet offentlige anskaffelser. Det er i dag om lag 530 ansatte i DFØ, fordelt på tre kontorsteder: Oslo, Stavanger og Trondheim. DFØ vil i løpet av året ha vokst til omkring 650 ansatte. Les mer på www.dfo.no.