Vil du være med å satse? Markedsleder søker proaktiv og engasjert Planning & Purchasing Manager!
Er du en relasjonsbygger som trives med mange baller i luften? Vi søker en erfaren leder som trives i rollen som brobygger mellom både mennesker og løsninger.
Vi ønsker å styrke vår satsing og videreutvikle oss til å bli en komplett byggevareleverandør med en bred produktportefølje, og står derfor foran en spennende vekst- og utviklingsfase. Som Planning & Purchasing Manager får du en sentral rolle i videreutviklingen av planleggings- og innkjøpsfunksjonen i Norgips. Teamet er ansvarlig for riktig prognostisering, planlegging og innkjøp, både for produserte varer, innkjøp av handelsvarer og råvarer. Du vil få ansvaret for tre svært dyktige og dedikerte medarbeidere, og vil rapportere til Supply Chain Director.Kan du matche følgende profil?
Liker du å bygge relasjoner og trives med en arbeidsdag bygget på et bredt spekter av oppgaver? Er du i stand til å identifisere problemer, behov og muligheter innenfor planlegging og innkjøp. Er du initiativrik, detaljfokusert og løsningsorientert? Motiveres du av en hektisk, spennende bransje og jobber godt i team? Da kan dette være jobben for deg!
Arbeids- og ansvarsområder
- Sørge for god vare- og informasjonsflyt gjennom hele verdikjeden – med kunde og leveringspresisjon i fokus
- Lede og videreutvikle S&OP prosessen lokalt og internasjonalt i Knauf systemet. Representere Norgips i Knauf S&OP nettverk for Nord Europa.
- Ta initiativ til å profesjonalisere og effektivisere innkjøp og planleggingsprosessen
- Bidra til utviklingen av Operational Efficiency, ved hjelp av forbedrede prosesser i «plan to manufacturing», samt MRP planning tool
- Leverandøroppfølging og utvikling
- Ansvarlig for oppdatering av master data, og rapportering av avviksanalyser, ABC/XYZ-analyser og KPI`er.
- Prognosesetting i samarbeid med supply planner, produktansvarlig og salg
- Lede et team av dyktige medarbeidere og sikre kompetanseutvikling og være en pådriver for medarbeiderengasjement
- Koordinering og tilrettelegging av aktiviteter i avdelingen for optimal utnyttelse av tilgjengelige ressurser
- Erfaring med å lede en avdeling med personalansvar
- Bachelor og/eller mer enn fem års relevant erfaring innen innkjøp og logistikk
- Erfaring med demand planning innenfor produksjon og/eller varehandel
- God relasjonsbygger, erfaring med å jobbe i større organisasjoner (gjerne matrise)
- Fortrolig med bruk av ERP-systemer
- Erfaring med bruk av SAP og prognoseverktøy er en fordel
- God tallforståelse og besitter gode Excel-kunnskaper
- Kunnskap om produksjonsplanlegging, teknisk innsikt og bransjekunnskap er en fordel
- Du kommuniserer godt på engelsk og norsk
Norgips tilbyr konkurransedyktige lønnsbetingelser og gode forsikringsordninger.
Ved spørsmål om stillingen eller ønske om ytterligere informasjon, ta gjerne kontakt med vår rekrutteringspartner Head4More ved Jan Petter Narvesen, tlf. 934 68 158 eller Anna Reiersen, tlf. 960 49 016. Vis interesse for stillingen ved å registrere din CV under "søk" eller via annonsen på www.head4more.com Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor Norgips.
Om bedriften
Norgips er en av de ledende leverandørene av byggevarer til det norske og svenske markedet. Norgips produserer og selger gipsplater og stålprofiler, og leverer komplette løsninger med inspeksjonsluker, puss, sparkel, skruer, verktøy og annet tilbehør. Virksomheten omsetter for ca. 700 MNOK per år, har ca. 135 ansatte og er lokalisert i Svelvik. Norgips er en del av Knauf-gruppen, en global byggevareleverandør med produksjonssteder over hele verden og over 35 000 ansatte. Les mer på www.norgips.no