Økonomisk rådgiver/saksbehandler
NAV Fauske har 24 ansatte som hver dag jobber for at flest mulig av kommunens innbyggere skal kunne være i arbeid og aktivitet. Vi har ledig 100 % stilling som økonomisk rådgiver/saksbehandler. Vi søker deg med god sosial kompetanse og som trives i et hektisk miljø. Du har gjennomføringsevne og forståelse for privatøkonomi. Arbeidsoppgaver:
- Kartlegge, motivere og tilrettelegge for at tjenestemottaker skal bli økonomisk selvhjulpen
- Gi råd og veiledning til personer som opplever utfordringer med sin privatøkonomi
- Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i arbeid og velferdsforvaltningen
- Samhandling med kreditorer og andre samarbeidspartnere, for kartlegging av den enkeltes situasjon og bidra til endringer
- Fremforhandle betalingsavtaler der det er hensiktsmessig
- Forarbeid til saker som oversendes namsmannen for vurdering av offentlig gjeldsordning
- Forebyggende arbeid.
Kvalifikasjoner til søker:
- 3 års relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Gjerne utdanning innen økonomiske-, sosiale- eller juridiske fag. Særlig relevant praksis kan kompensere for utdanningskravet
- Relevant erfaring fra stilling innen råd og veiledningsarbeid
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper:
- Evne til å møte mennesker i krevende livssituasjoner på en profesjonell og respektfull måte
- Evne til god dialog med tjenestemottaker og samarbeidsparter
- Nøyaktig, effektiv og målrettet
- Forståelse for helhetstenkning, privatøkonomi og juridiske spørsmål
- Bidra aktivt til et positivt arbeidsmiljø
- Evne til å takle uforutsette hendelser i jobben
- Trygg i bruk av digitale saksbehandlingsverktøy
Personlig egnethet vil vurderes ved ansettelse. Fauske kommune/NAV kan tilby:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
- Kompetente medarbeidere og et levende og inkluderende arbeidsmiljø
- Fauske kommunes tilsettings-, lønns og arbeidsvilkår
- Svært gode pensjons og forsikringsordninger gjennom KLP
Fauske kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Kun søknader sendt via vårt elektroniske søknadssystem vil bli tatt i betraktning. CV, vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. All dokumentasjon som du ønsker det skal tas hensyn til lastes opp som vedlegg til søknaden. Det er søkers ansvar å sende inn fullstendig dokumentasjon elektronisk innen søknadsfristen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn. Fast ansatte i Fauske kommune med fortrinnsrett som overtallig, ferdig attført eller som ønsker å øke sin stillingsandel oppfordres til å søke. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen. Vi gjør oppmerksom på at søkere til stilling i Fauske kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten, jf. Offentlighetsloven § 25. Dersom dette blir aktuelt vil vi ta kontakt med deg på forhånd. Velkommen som søker! Søk på stillingen
Om bedriften
Fauske kommune ligger i Nordland og har
nærmere 10 000 innbyggere og et areal på rundt 1200 kvadratkilometer. Stedet er
sentralt i Indre Salten med store virksomheter som NAV, SKS og Valnesfjord Helsesportssenter
(VHSS). Kommunen har lange og sterke tradisjoner rundt gruvedrift og
mineralutvinning. Blant annet kan du se spor av dette i sentrum av Fauske der
marmortorget er godt synlig. Vi er også et knutepunkt for handel og
transport - midt på E6.
<> er
vår visjon. Kommunen skal strekke seg etter å oppnå god livskvalitet for alle
og stadig når vi nye mål. Vi har satsning på arbeidet med barn og unge, og alle
våre sykehjem er sertifisert som Livsgledehjem. Fauske er godt kjent for sine
arrangementer som NM på ski og VM i dans. Kultur står sterkt, og det frivillige
arbeidet er unikt. Vil du vite mer, se www.fauske.kommune.no