Regnskapsenheten har ledig stilling som fagleder lønn
Stillingsannonsen er inaktiv.Harstad kommune
Regnskapsenheten
Er du vår nye medarbeider?
Vi har fra 01.07.2019, ledig 100 % stilling som fagleder lønn og ønsker deg med i vårt team.
Vi søker en dyktig, faglig sterk og utviklingsorientert fagleder som sammen med øvrige medarbeider innenfor fagfeltet lønn og sykelønn bidrar til at kommunen har effektive, gode og fremtidsrettede løsninger innenfor fagområdet.
Arbeidsoppgaver/ansvarsområde
Fagleder lønn er tillagt det faglige ansvar for lønn og sykelønn. Fagområdet inngår som en del av regnskapsenheten, som ledes av regnskapsleder. Du vil ta del i, og drifte fagområdets oppgaver, som blant annet omfatter:
- utbetaling av lønn
- innkreving av refusjoner ovenfor NAV
- rapportering
- tilgangsstyring for Visma Enterprise (lønn, økonomi m.v.)
- videreutvikle rutiner/prosedyrer innenfor fagområdet
- kontroll og avstemmingsoppgaver
- sikre god internkontroll innenfor lønn/regnskap
- regnskapsavslutning
- saksbehandling og andre oppgaver innenfor lønn, sykelønn og regnskap
- opplæring og veiledning til saksbehandlere i hele kommunen
- samhandling med øvrige enheter i kommunen
Kvalifikasjoner
- relevant utdanning på minimum bachelornivå
- ved relevant praksis kan utdanningskravet fravikes
- erfaring fra offentlig virksomhet vil vektlegges
- erfaring fra fagområdene lønn og sykelønn vektlegges
- kompetanse og kjennskap til regelverk innenfor lønn, sykelønn og regnskap
- gode IT-kunnskaper, samt være pådriver for å ta i bruk digitale verktøy
- god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- selvstendig, nøyaktig og strukturert
- interesse for fagfeltet og med engasjement for å videreutvikle et faglig sterkt team
- positiv og serviceinnstilt
- personlig egnethet for stillingen
i Harstad kommune får du
- gode arbeidsforhold, og dyktige og hyggelige kollegaer
- en arbeidsplass sin har fokus på frisknærvær
- lønn i henhold til gjeldende avtaleverk
- tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
- om du får kostnader i forbindelse med flytting, dekkes flytteutgifter i henhold til kommunens reglement
Alle ansatte i Harstad kommune medvirker til kontinuerlig forbedring i arbeidsprosessene på avdelingene og omsetter kommunens felles verdiplattform (åpenhet, respekt, engasjement, ansvarlighet, læring og utvikling) til praksis i egen hverdag.
Søknaden sender du elektronisk på denne siden (Søk på stilling). Det er dessverre ikke mulig å sende med vedlegg til søknaden. Attester og vitnemål må derfor medbringes til intervju.
Dersom du har behov for hjelp med registrering av søknad, ta kontakt med vår personalservice på tlf: 90887391/94165082/91554528.
I henhold til offentlighetsloven kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Du vil i så fall bli varslet.
Harstad kommune ønsker ikke tilbud fra rekrutteringsfirma eller annonsører.
Er du fortsatt i tvil? Ta kontakt med våre kontaktpersoner.
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Harstad kommune
Adresse
Asbjørn Selsbanes gate 9, 9405 Harstad
Harstad kommune har ca 25.000 innbyggere og er regionsenter og handelssenter i Sør-Troms. Kommunen er oljesenter i Nord-Norge og har et godt og variert næringsliv. Harstads beliggenhet med nær tilgang til fjell, sjø, skog og mark gir gode muligheter til et allsidig friluftsliv. Harstad kommune har et rikt og variert kulturliv og er vertskommune for Festspillene i Nord- Norge.Harstad kommune har fokus på kontinuerlig forbedring og medarbeiderdrevet utvikling av våre tjenester.
Om stillingen
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Offentlig
Sist endret: 2. april 2019
Hentet fra: Harstad kommune
Referanse: public.harstad.kommune.no/recruitment/opening?4403
Stillingsnummer: 4e1b5b06-dc4c-415e-a784-e9c02305632a