Sykepleier 1 natt 63 % fast st. Haugtun oms.senter sykehjem
Beskrivelse av arbeidsstedet
Haugtun Omsorgssenter består av fire sykehjemsavdelinger, i tillegg til hjemmetjenester, tilrettelagte tjenester og fysio og ergoterapitjenester.
Sykehjemsavdeling 2AB:
Avdelingen ligger i 2 etg på Haugtun omsorgssenter og består av en skjermet forsterket enhet for personer med utfordrende adferd/demens (2A - 4 plasser) og en korttidsenhet for personer med demens (2B - 8 plasser).
Sykehjemsavdeling 2CD:
Avdelingen ligger i 2.etg på Haugtun Omsorgssenter og er en skjermet korttidsenhet (2C) og en skjermet langtidsenhet (2D) for pasienter med demens. Begge enheter har 9 plasser hver.
Generellt:
Nattstillingen vil ta utgangspunkt i arbeidssted ved avdeling 2B, men ansatte på natt må påberegne å jobbe på alle 4 avdelinger i 2.etg. på sine vakter etter behov.
Bemanningen på natt i 2.etg er 3 ansatte.
Avdelingene har legetilsyn med fast lege minst 1 gang/uke og foruten oppsatt legevisitt, er det god legedekning på senteret for øvrig, med leger som kan kontaktes ved behov.
Bemanningen består i hovedsak av sykepleiere og helsefagarbeidere.
Avdelingene har også et samarbeid opp mot demenskoordinator i Gjøvik Kommune.
Nattevaktsturnus med arbeid hver 3. helg.
Arbeidsoppgaver
Hovedoppgave: Faglig oppfølging og pleie av pasienter med demens og overordnet faglig ansvar i 2.etg på natt.
Andre oppgaver:
Dokumentasjon i henhold til gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer
Veiledning/opplæring av ansatte, studenter og elever.
Kan tillegges vaktansvar og ansvarsvakter som innebærer koordinering av arbeidsoppgaver/personalressurser og overordnet sykepleiefaglig ansvar.
Møteledelse og deltagelse
Sykepleiertekniske oppgaver
Bidra til godt arbeidsmiljø
Søke råd/bistand og veiledning når det er behov.
Ansvar for egenutvikling og nytenking innen faget og i arbeidet.
Melde interesse for kursdeltagelse og dermed utvikle seg faglig
Ellers ligger egen stillingsbeskrivelse ligger til grunn for stillingen
Kvalifikasjoner
Autorisasjon som sykepleier i Norge kreves.
Kunne jobbe selvstendig, effektivt og i team
Gode samarbeidsevner, datakunnskaper og faglige kvalifikasjoner
Empati, menneskekunnskap og omsorg
Fleksibilitet
Gode holdninger til arbeidslivet
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
Har interesse og engasjement for fagutvikling og prosjektarbeid.
Interesse/erfaring med å jobbe med demens
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt ved tilsetting
Vi kan tilby
Meget godt arbeidsmiljø
Spennende og interessante arbeidsoppgaver.
Nødvendig opplæring i fagsystemer.
Varierte arbeidsoppgaver.
Godt faglig miljø
Lønn etter avtale.
IA-bedrift
Bedriftsidrettslag
Kontaktpersoner
Nærmere informasjon om stillingen ved Stian Løkken, virksomhetsleder, tlf. 61 14 69 14.
Unntatt offentlighet må begrunnes!
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad sendes
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Se www.gjovik.kommune.no
Attester og vitnemål skal ikke innsendes, men medbringes ved evt. intervju.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.
Om bedriften
Gjøvik er en fremtidsrettet og mangfoldig servicekommune, en kommune som setter sine innbyggere i sentrum.Våre ansatte leverer kvalitetstjenester, med bakgrunn i god kunnskap og erfaring. Vi arbeider aktivt med kompetanseutvikling for våre ansatte, med visjonen "Universitetsbyen Gjøvik - ledende i bærekraftig vekst og utvikling". Vi søker engasjerte medarbeidere, med bred kompetanse, som ønsker en inkluderende arbeidsgiver med rom for utvikling.