Leder kompetansemiljø
Org. nr: - Stillingsident: 4283403003 Presentasjon av stillingen:
Er du den drivende lederen som kan bidra til at vi har den kompetansen som trengs for å utvikle gode tjenester og systemløsninger for våre brukere?
Ytelsesavdelingen i Arbeid- og velferdsdirektoratet forvalter folketrygdloven og regelverksutviklingen, og vi jobber med å utvikle systemløsninger for saksbehandling og brukerdialog. Avdelingens medarbeidere tilhører forskjellige kompetansemiljøer, som på hvert sitt område skal sørge for avdelingens samlede kompetanse til å møte digitalisering og utvikling.
Du skal lede et kompetansemiljø som skal øke avdelingens og NAVs kompetanse innenfor forretningsutvikling. Denne utviklingen skal være analyse- og kunnskapsdrevet. Du må kunne samhandle med andre enheter i NAV og bidra til organisasjonsutvikling, og tilrettelegge for arenaer for kompetanseutvikling. Som leder vil du ha personalansvar, ansvar for kompetanseutvikling, og utlån/innplassering av medarbeidere i tverrfaglige produktteam.
Arbeidsoppgaver
- Bygge og utvikle kompetansemiljøet for å utvikle gode tjenester og systemløsninger for brukerne.
- Kjenne og forstå nye utviklingsinitiativ, og sørge for at vi har medarbeidere med nødvendig kompetanse relatert til vår forretningsutvikling.
- Legge til rette for og følge opp medarbeideres kompetanseutvikling.
- Personalansvar for medarbeidere i kompetansemiljøet.
- Rekruttere og onboarde nyansatte.
- Kartlegge nåværende og fremtidig etterspørsel av kompetanse som treffer avdelingen samt lage bemanningsplaner.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på masternivå, eller tilsvarende (økonomi, teknisk, humanistisk eller juss).
- Minimum 2 års erfaring fra personalledelse/teamledelse er nødvendig.
- Erfaring i ledelse av endringsprosesser.
- Minimum 5 års erfaring med forretningsutvikling og/eller utarbeidelse av mål og strategier i større organisasjoner og produktområder.
- God innsikt i og erfaring fra smidig utviklingsmetodikk.
- Svært god forståelse for offentlig forvaltning, og hvilke muligheter og utfordringer digitalisering innebærer for forvaltningen.
- Kunne vise til gode resultater med tverrfaglig samarbeid i eller mellom offentlige etater.
Personlige egenskaper
- Du samarbeider godt med andre, og vet at for å lykkes må du forstå både organisasjonen, kulturen og landskapet du jobber i.
- Du har svært god relasjonskompetanse og skaper arenaer som preges av tilhørighet, mestring og utvikling.
- Du har sterke lederegenskaper, og utøver disse ved å sette fokus, mobilisere ressurser og levere resultater gjennom andre.
- Du er nysgjerrig og åpen overfor mennesker og faget , og er opptatt av å skape et miljø for kontinuerlig utvikling av deg selv og de rundt deg.
- Du er en foroverlent person som evner å tenke fremover, både på kort og lang sikt. Hva venter rundt neste sving? Hva må vi være forberedt på?
- Du kommuniserer godt, er ydmyk for andres kunnskap, nysgjerrig og observant i forhold til dine omgivelser.
Vi tilbyr
- Lønn fra kr. 765.100,- til kr. 906.000,- i stillingskode 1211 som seksjonssjef
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse.
- Hytteforening med mulighet for å leie leilighet på fjellet.
- Godt utstyrt trimrom og bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter.
- Helt nye og moderne lokaler på Helsfyr.
Kontaktinformasjon
Ketil Svanholm, Avdelingsdirektør, 95823323
Arbeidssted
Fyrstikkalleen 1
0661 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4283403003
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.09.2020
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi oppfordrer personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Det gjennomføres forsøk med anonyme søknader i staten. Forsøket skal dokumentere om bruk av anonyme søknader fører til at flere innvandrere innkalles til jobbintervju og tilbys stilling hos statlig arbeidsgiver. Anonymiseringen av søknader skal gjelde den første utsilingsfasen av aktuelle kandidater som er aktuelle for intervju. Forsøket evalueres av Difi, som behandler anonyme opplysninger om ansettelsesprosessen. Det blir utarbeidet statistikk over resultatet av forsøket. Opplysninger om enkeltpersoner vil ikke bli utlevert til andre i forbindelse med forsøket og evalueringen, men reglene om innsyn i offentlig søkerliste og utvidet søkerliste gjelder.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
NAVstilling