Byggesaksbehandler
Org.nr.: Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Færder kommune, virksomhet byggesak og geodata, har ledig 100% fast stilling som byggesaksbehandler.
Byggesak behandler saker etter plan- og bygningsloven. Målsettingen vår er at publikum skal oppleve oss som kunnskapsrike, forutsigbare, rettferdige, serviceinnstilte og imøtekommende. Byggesak består i dag av fagkoordinator og 7 byggesaksbehandlere.
Færder kommune er et attraktivt sted i stadig utvikling, og dette gir et høyt aktivitetsnivå på byggesaksgruppa. Det er stor spennvidde i type saker, som gir god mulighet for faglig utvikling. Byggesaksgruppa har en bred faglig sammensetning, og gruppa består av blant annet naturvitere, ingeniører og jurister. Vi har et godt arbeidsmiljø og vi holder til i nye lokaler på Gipø, sentralt på Nøtterøy.
Hovedarbeidsområder/arbeidsoppgaver:
- Behandle bygge- og delesaker etter plan- og bygningsloven, herunder dispensasjonssaker
- Informere, veilede og yte service til publikum
- Forberede saker til politisk behandling
- Andre oppgaver som tilligger avdelingen
Stillingen innebærer nær kontakt med private og profesjonelle utbyggere, og en viktig oppgave vil være veiledning og dialog for å sikre gode saksprosesser.
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning fra høgskole eller universitet, for eksempel arkitekt, bygningsingeniør, naturforvalter, jurist eller landskapsarkitekt/planlegger
- Erfaring fra fagområdet enten fra kommunal eller statlig sektor
- Kunnskap om offentlig forvaltning og saksbehandlingsprosesser i det offentlige
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Egenskaper:
- Faglig oppdatert
- Effektiv og nøyaktig
- Serviceinnstilt holdning og gode evner til samarbeid og kommunikasjon internt og eksternt
- Selvstendig og strukturert
- Løsningsorientert
- God rolleforståelse
Vi tilbyr:
- Faglig sterke og engasjerte kollegaer
- Godt arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
- God offentlig pensjonsordning
Registrering og søknad:
For å søke på ledige stillinger i Færder kommune ønsker vi at du benytter vårt elektroniske søknadsskjema.
Vitnemål og attester tas med til evt intervju. Tilfredsstillende politiattest fremlegges ved ansettelse.
Færder kommune er en arbeidsplass preget av mangfold. Kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke. Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Anne-Mari Rustan Aas, Mobil +47 47 37 54 64, Epost: anne-mari.rustan.aas@faerder.kommune.no
Om bedriften
Færder er en øykommune i Vestfold. Kommunen er kjent for sin vakre skjærgård, og en stor del av skjærgården mot Oslofjorden ligger innenfor Færder nasjonalpark. Omtrent 650 øyer og holmer hører til kommunen; de fleste av disse er ubebodde. Kommunen har 26 700 innbyggere.
Vi har gode bo- og oppvekstmiljøer, full barnehagedekning, gode skoletilbud og et stort mangfold innen kultur- og fritidsaktiviteter.
Færder kommune er en IA-bedrift, og har et godt arbeidsmiljø blant våre ansatte. Vi leverer tjenester av høy kvalitet til kommunens innbyggere, og leter kontinuerlig etter bedre måter å løse oppgavene på. Kommunen har fokus på innovasjon og nytenkning for å sikre kvaliteten på våre tjenester i fremtiden.