Administrasjonskonsulent – Informasjon/kommunikasjon og HMS
Indre Østfold brann og redning IKS har en ledig 100% stilling som administrasjonskonsulent.
I rollen som administrasjonskonsulent vil du være en viktig bidragsyter og støttespiller for ledelsen og alle ansatte i forhold til intern kommunikasjon, HMS, opplæring, ajourhold og utvikling av hjemmeside og sosiale medier m.m. Det er viktig med teknologisk teft og at du evner å tilegne deg ny kunnskap - spesielt om digitale løsninger og systemer. Stillingen krever handlekraft, integritet, et godt blikk og en vennlig replikk.
Vi ser etter deg som:
• Trives med å yte god service og er opptatt av å finne gode løsninger
• Er proaktiv, selvstendig, nøyaktig og strukturert
• Trives med å sette dagsorden selv, og sikre fremdrift
• Med stor grad av selvstendighet og gjennomføringsevne, samtidig som du kan jobbe godt i team
• Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, hvor du evner å skape og utvikle relasjoner basert på gjensidig tillit
• Er fleksibel i oppgaveutførelse
• Har evne til å håndtere en hektisk arbeidshverdag, samtidig som du beholder roen og prioriterer
• Har ønske om å bidra til et godt arbeidsmiljø
Indre Østfold brann og redning er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle som er kvalifisert, til å
søke stilling hos oss. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Arbeidsoppgaver
Informasjon og kommunikasjonsarbeidBidragsyter og sentral rolle i forhold til intern kommunikasjon, med fokus på utvikling –hvor vi arbeider for god kontakt og tillit mellom IØBR og våre eiere, innbyggere, samarbeidspartnere, samt informasjon og kontakt innenfor egen organisasjon.
• Delta i utarbeidelse av kommunikasjonsstrategi
• Planlegge og formidle informasjon om IØBR, internt og eksternt i samarbeid med ledelsen, samt på eget initiativ
Etablere, videreutvikle og følge opp ulike datasystemer på systemnivå/systemansvarlig –
HMS/internkontroll
• Etablering og drift av nytt internkontrollsystem, samt opplæring internt
• Eco Online – ajourhold av systemet og opplæring internt
• Kontaktperson til dataleverandør/IKOMM
• Bistå med enkle oppgaver innenfor IKT/ noe generell IKT- støtte og brukerveiledning internt
• Personvernansvarlig, GDPR
• Sosiale medier
Annet administrativt arbeid
• Administrativ støttefunksjon for ledergruppen og avdelingene etter behov
• Personaladministrative oppgaver i Gat ved kortere fravær og ferieavvikling
Vi er en liten avdeling med få ansatte, så overlappende oppgaver ved fravær i avdelingen, må
påregnes. Stillingens oppgaver og ansvarsområder vil kunne endres, etter selskapets løpende behov
Kvalifikasjoner
• 3-årig høyere relevant utdanning• Minimum 5 års relevant arbeidserfaring, kan kompensere for utdanningskravet
• Gode IT-kunnskaper og god systemforståelse og erfaring
• Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
Det vil være en fordel med:
• Kjennskap til personvernlovgivning (GDPR) og forståelse av denne i tilknytning til
datasystemer
• Erfaring fra offentlig forvaltning
• Kjennskap til programmet Gat
Vi tilbyr
• Varierte, interessante og krevende arbeidsoppgaver• Et hyggelig arbeidsmiljø, hvor humoren sitter løst
• Et godt ytringsklima, med fokus på utvikling
• Pensjonsordning i KLP
• Tilbud om trening i arbeidstiden
• Fleksibel arbeidstid
Kontaktinformasjon
Linda Gangnes, HR-/Administrasjonsleder, 45011014, linda.gangnes@iobr.noArbeidssted
Ordfører Voldens vei 141850 Mysen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Indre Østfold brann og redning IKSReferansenr.:4526403491
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.06.2022
Om bedriften
Indre Østfold brann og redning IKS (IØBR) ble stiftet 1. januar 2016 og eies av kommunene Indre Østfold, Skiptvet og Marker. Regionen dekker ca 52 000 innbyggere og har et areal på om lag 1306 km2. Vår organisasjon har total 129 ansatte fordelt på heltids- og deltids ansatte i beredskap, feiere og forebyggendepersonell. Vi har 6 brannstasjoner i vårt område. Administrasjon og forebyggendeavdeling er plassert i nyoppussede lokaler på brannstasjonen i Mysen.