Kommunalsjef for samfunnssikkerhet og teknisk drift
Kommunalsjefen
- skal bistå prosjektleder / rådmann i å bygge, drifte og utvikle nye Namsos kommune.
- vil inngå i rådmannens ledergruppe i nye Namsos kommune og tar ansvar for helheten i kommunen.
- skal bidra til å yte tjenester som fremmer befolkningens helse og livskvalitet.
- skal være en pådriver og initiativtaker til fornyelse og utvikling av kommuneorganisasjonen.
Kommunalsjefen skal aktivt delta i arbeidet med å sette den nye kommunen i stand til å fungere som én organisasjon
fra 1. januar 2020.
Stillingen skal besettes så snart som mulig, med tiltredelse etter nærmere avtale med prosjektleder / rådmann.
Dine funksjons- og ansvarsområder
- Brann og redning
- Teknisk drift av bygg og anlegg
- Vaktmestertjenester
- Renhold
- Vann og avløp
- Byggesaksbehandling
- Beredskap
- Kommunal infrastruktur
- Saksbehandling reguleringsplaner
- Kartgrunnlag og matrikkel
- Oppmåling
- Feiing
Vi forventer at du
- sikrer brukernære tjenester med riktig kvalitet og effektiv og en bærekraftig ressursbruk
- sikrer relevant kompetanse med sterke fagmiljøer, god ledelse og god internkontroll
- sikre økonomisk soliditet
- sikre samhandling og samarbeid mellom kommunalområder og mellom ledernivåer, til beste for kommunens
innbyggere - skaper vekstkraft og bidrar til at kommunen er attraktiv for innbyggere og næringsliv
- bidrar til at kommunen er framtidsrettet og innovativ, med bruk av ny teknologi
- bidrar til at nye Namsos er en foregangskommune innen miljø- og klimatiltak og bidra aktivt i det grønne skiftet.
- sikrer god beredskap innenfor virksomhetsområdet
Vi søker en leder med
- God forståelse for lederskap og erfaring fra personalledelse og linjeledelse
- Tydelig og god kommunikasjon, både i det offentlige rom og internt
- God organisasjonsforståelse og evne til å håndtere kompleksitet
- Helhetsforståelse og evne til strategisk arbeid
- Relevant erfaring fra omstillings- og utviklingsarbeid med dokumenterte resultater
- Erfaring fra tjenesteutvikling og nytenkning, gjerne med brukerinvolvering og innovasjonskraft
- God økonomiforståelse og forståelse for rammebetingelser
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Kompetanse innen ansvarsområdet (utdanning og / eller erfaring)
- Ønskelig med høyere utdanning på minimum bachelor-nivå, som er relevant for ansvarsområdet
Personlige egenskaper:
- Inkluderende og involverende
- Etterrettelig, beslutningsdyktig og målrettet
- Effektiv, analytisk og evne til å tenke helhet
- Gode relasjonelle egenskaper
- Evne til å begeistre og motivere
- Initiativrik
Lønns- og tilsettingsvilkår
- Utfordrende lederoppgaver
- Deltakelse i nettverk og samarbeidsfora med andre ledere i nye Namsos kommune
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn etter avtale
Søknad om stillingen må sendes elektronisk via Namsos kommunens nettside (Ledige stillinger). Kontakt Servicetorget, tlf. 74 21 71 00 hvis du trenger hjelp.
Om bedriften
Kommunene Fosnes, Namdalseid og Namsos har vedtatt å slå seg sammen 01.01.2020. Navnet på den nye kommunen skal være Namsos. Kommunesenteret i den nye kommunen blir Namsos by og dette blir også kontorsted for ordfører og rådmann med stab. Den nye kommunen har sykehus, universitet, en godt utbygd videregående skole, flyplass, politi og tingrett. Det er flere vekstsentre for små og mellomstore bedrifter. Kommunen er en stor jord- og skogbrukskommune i trøndersk sammenheng. De tre kommunene har 15 317 innbyggere (2015) og 2 091 km2 areal. Målt etter dagens kommunestruktur blir den nye kommunen den sjette største kommunen i Trøndelag i folketall og fjerde største i areal.