Sykepleier til Valdres legevakt
Ved Valdres legevakt har vi fra 01.09 ledig ett års 50 % vikariat og 3 faste helgestillinger på ca 16,6 - 21% stilling, og store mulighet for å jobbe ekstra i forbindelse med ferie og annet fravær.
Valdres legevakt ble etablert som en interkommunal legevakt våren 2000 og vi har utviklet oss i tråd med nasjonale føringer, lovverk, forskrifter og veiledere i alle disse årene. Legevakten er døgnbemannet med spesialsykepleiere og sykepleiere. Legevaktstidsrommet er 1500-0800 alle hverdager. I helger og høytider er det legevakt hele døgnet. Da er også legevakten bemannet med regionens fastleger som inngår i vaktordningen. Valdres legevakt besvarer alle 116117 nummer hele døgnet for hele Valdres. Vi bruker Medisinsk Index i arbeidet med å triagere hendelser i samhandling med pasient, pårørende, annet helsepersonell og AMK. Vi har et godt samarbeid med fastlegene som har legevakter der vi sammen tar hånd om pasienter og pårørende. Vi har mulighet for å ta en del blodprøver og analyserer disse som en del av utredningen. Det er en av sykepleieroppgavene på legevakt. Legevakten er godt utstyrt og har en del teknisk utstyr som bla brukes i akutte situasjoner. Avdelingen har sykepleier 1, legevaktsoverlege og virksomhetsleder er nærmeste leder.
Våre avdelinger er preget av høy kompetanse med fokus på faglighet, dyktige medarbeidere, svært godt samhold og samarbeid i avdelingen og på tvers av avdelinger. Vi omgås hverandre, pasienter, pårørende og besøkende med kvalitet, trygghet og respekt. Arbeidshverdagen er bra fordi vi har det bra på jobb, vi har godt humør og gleder oss til å gå på jobb. Vi har et godt arbeidsmiljø der vi alle bidrar for å bevare og viderutvikle arbeidsplassen vår. Vi er stolte av arbeidsplassen vår.
Vi søker nå etter positive, engasjerte, medmenneskelige, ansvarsbevisste, dyktige og fleksibel sykepleiere til Valdres legevakt. Du må være motivert og være med å bidra i avdelingen og virksomheten til det beste for pasienter, pårørende og kollegaer.
Stillingens arbeidsoppgaver
Iverksette og følge opp medisinsk behandling.
Bidra med internundervisning og kompetansedeling.
Følge opp og bidra til utvikling av rutiner og prosedyrer - kvalitetsarbeid.
Faglig råd, veiledning og triagering på telefon og pasienter som kommer på døren.
Administrere nødnettet.
Person- og kompetansekrav
Bachelor i sykepleie eller bachelor i paramedic og norsk autorisasjon.
Klinisk erfaring fra kommune og/eller spesialisthelsetjeneste.
Ønskelig med erfaring fra legevakt, fastlegekontor, ambulansetjenesten, akuttmottak og/eller AMK som sykepleier/paramedic.
Kunnskap og erfaring om gjeldende lovverk.
Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig.
Fleksibilitet og evne til å planlegge og strukturere arbeidet.
Evne til å arbeide tverrfaglig, selvstendig samt ha gode samarbeidsevner.
Høy etisk bevissthet i møte med pasienten og kan vurdere yrkesetiske problemstillinger.
Ønskelig med rellevant etter- og videreutdanning.
Er engasjert, har fagelig fokus, bidrar til et læringsmiljø, er tilstede, er en god kollega som bidrar til fellesskapet som ser sine kollegaer og arbeid som skal gjøres.
Personlig egnethet tillegges stor vekt.
Vi tilbyr
Et godt arbeidsmiljø i et veletablert interkommunalt samarbeid og gode samarbeidsrelasjoner med Sykehuset Innlandet HF og politiet.
Egen stipendordning med mulighet for litt støtte ved etter- og videreutdanningen i tråd med kompetanseplan.
En spennende, lærerrik og etablert avdeling med en god del teknisk utstyr og gode prosedyrer.
God opplæring ihht vår opplæringsplan for avdelingen.
Faglig utvikling og utvikling av tjenester.
Gode forsikrings- og pensjonsvilkår.
Lønn etter minimum 8 års ansiennitet.
Andre opplysninger
Nord-Aurdal kommune er opptatt av å reflektere mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, nedsatt funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Har du ønske om unntatt offentlighet må dette begrunnes i søknaden, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Søknaden kan også bli vurdert i fht. andre tilsvarende stillinger ved avdelingen som blir ledige innen søknadsfristens utløp eller som følge av interne endringer.
Journalsystemet er CGM legevakt. Virksomhet VLMS har egen hjemmeside, se www.vlms.no For å se filmen om virksomheten kan du klikke her: https://www.youtube.com/watch?v=K2dDlI9gWic
Intervjuer er planlagt gjennomført i uke 26.
Politiattest jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må framlegges ved tilsetting.
Tilsetting vil skje på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler.
Søknad sendes
Søknad sendes elektronisk via hjemmeside Nord-Aurdal kommune - Ledig stilling. Det er ikke mulig å legge ved vitnemål og attester. Disse tas med til eventuelt intervju. Dersom du har behov for bistand i søknadsprosessen, ta kontakt med HR-rådgiver, tlf. 908 77 807.
Om bedriften
Valdres er en region med lang og god tradisjon for samhandling og utvikling av helsetjenester. Valdres Lokalmedisinske Senter (VLMS) er et kompetansesentrum i regionen og en stor arbeidsplass hvor også vertskommunen Nord-Aurdal har lokaler med institusjons- og hjemmebaserte tjenester. Oppland fylkeskommune har etablert tannklinikk.Virksomhet VLMS består av regionale tjenester; legevakt, jordmortjeneste og intermediæravdeling med kommunale akutte døgnplasser. Sykehuset Innlandet; et av landets bredeste polikliniske helsetilbud, kreftpoliklinikk, røntgen- og dialyseavdeling.