Bo og habilitering
Liker du å organisere og veilede? Da er dette kanskje jobben for deg? På Bo og habilitering har vi ledig 100 % fast stilling som fagkoordinator.
Bo og habilitering gir tjenester til mennesker med utviklingshemming, funksjonshemming og eller andre vansker i alle aldersgrupper. Intensjonen er å hjelpe den enkelte til et meningsfylt liv på personenes premisser. Bo og habilitering er pr. dd. organisert i 13 avdelinger ledet av avdelingsledere. Stillingen vil ligge under avdeling Institusjoner og ha kontor på den nye avlastningen som åpner på Sommerro (Dale) i høst.
Fagkoordinator vil ha ansvar for iverksetting, oppfølging og veiledning av våre rundt 300 støttekontakter, private avlastere og gruppeledere. I tillegg vil du ha ansvar for oppfølging av BPA-oppdrag og koordinatoroppgaver.
Fagkoordinatoren skal samarbeide tett med avdelingsleder, enhetens administrasjon, avlastningsavdelinger, seksjon forvaltning, helse og omsorg og andre det er naturlig å samarbeide med i hver enkelt sak. Direkte samarbeid med brukere, verger/pårørende, støttekontakter/privat avlaster og ansatte som arbeider som BPA er en sentral del av stillingen.
I rollen som konsulent er det viktig med fokus på innovasjon og utvikling. Du vil få en aktiv rolle i søknadsprosessen på tilskuddsmidler, og du vil lede mindre prosjekt. Samt drifte utviklingsarbeid i tett samarbeid med interne og eksterne aktører.
Arbeidsområder
- fagansvar for å gi tjenester som samsvarer med de vedtak som er fattet for den enkelte tjenestemottakergjennomføre kartlegging av behov og ønsker hos den enkelte tjenestemottaker
- gjennomføre kartlegging av behov og ønsker hos den enkelte tjenestemottaker
- foreta jevnlig evaluering av tilbudet til den enkelte, og du må evne å fange opp behov for endringer i tjenestene som blir gitt
- utarbeide og videreutvikle prosedyrer og retningslinjer for hvordan vi arbeider rundt den enkelte bruker
- videreutvikle gruppebaserte tiltak for personer med vedtak om støttekontakt, gjerne i samarbeid med andre instanser og det eksisterende kultur/fritidstilbudet i kommunen
- medvirke til at det driftes etter vedtatt økonomisk ramme i budsjettåret for tjenesteområdet
- ansvar for rekruttering, turnus, ferie og administrasjon av oppdragsavtaler og lønn
- ansvar for at det arrangeres kurs og veiledning av enhetens støttekontakter/avlastere, samt gi opplæring og veiledning til ansatte i BPA-ordningen
- koordinatorfunksjon
Kvalifikasjonskrav
- treårig helse og sosialfaglig utdanning, eller annen relevant utdanning på høgskole/universitetsnivå
Ønskelige kvalifikasjoner
- ledererfaring
- kompetanse til å veilede støttekontakter/BPA og private avlastere
- gjerne ha lokal kunnskap om kommunens kultur- og fritidstilbud
- erfaring innen rekruttering og ansettelser
- erfaring innen utviklings- og endringsarbeid
- kunnskap og erfaring innen saksbehandling samt forstå saksbehandlingsprosessen
- gode IT kunnskaper
- Ønskelig med erfaring innen helse og omsorg
Personlige egenskaper
- engasjement og interesse for å bidra til utvikling av fagområdet
- inneha gode relasjonelle egenskaper
- fleksibel og løsningsorientert
- strukturert og målrettet
- selvstendig med god arbeidskapasitet
- gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Muligheten til å være med på å utvikle og påvirke tjenesteområdet i en positiv retning
- Et arbeidsmiljø preget av engasjement og god kompetanse
- Spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling
- Lønn og arbeidsvilkår i henhold til tariffavtale og lokale lønnspolitiske retningslinjer
- Gode pensjonsordninger
- 100% dagtid med eget kontor
- Nytt og moderne bygg med flotte utearealer på Dale
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Send søknad