Leder ved Fana Aktivitetssenter
Org. nr: - Stillingsident: 4086231811 Presentasjon av stillingen:
Aktivitet og mestring er en nyopprettet enhet bestående av Responssenteret, aktivitetssenter (dagsenter), støttekontaktformidling, miljøstillinger tilknyttet omsorgsboliger, hverdagsrehabilitering, frivillighetskoordinatorer og kommunal hjelpemiddelservice.
Fana Aktivitetssenter består av 4 enheter med dagtilbud for hjemmeboende personer med hukommelsesvansker. Aktivitetssenteret er fordelt på 4 steder og har gode lokaler. Leder vil også ha ansvar for miljøtiltak i omsorgsboliger i Fana bydel, per i dag på to lokasjoner. Vi tilbyr blant annet aktiviteter som fellesmåltider, høytlesing, trim, turer, kultur- og spillaktiviteter.
Vi har nå ledig en fast 100% stilling som leder, og søker etter en som er kreativ og har brukerne i fokus. Du vil ha en sentral rolle i å videreutvikle tjenestene i takt med de behovene som fremkommer fra dem som bruker tjenestene våre. La det gjerne fremkomme fra søknaden din hva du kan bidra med inn i miljøarbeid, ut fra din erfaring og dine interesser. Som leder er du både med og tar del i driften , men og har lederansvar og administrativ oppfølging.
For tiden er stillingen på dagtid med 37,5 timers uke, men det kan etter hvert bli aktuelt å tidvis også ha noen aktiviteter på ettermiddager.
Det er ønskelig med tiltredelse så snart som mulig, og etter nærmere avtale.
Arbeidsoppgaver
- Ansvaret for å planlegge og koordinere den daglige driften.
- Veiledning og oppfølging av personalet.
- Være kontaktperson for beboer, pårørende og andre samarbeidspartnere
- Planlegge og utføre felles- og individuelle aktiviteter som er tilpasset beboer
- Kartlegge beboernes ønsker for aktiviteter som skal tilbys
- Bidra til at beboer kan delta i sosiale og kulturelle aktiviteter
- Tilrettelegge for en hyggelig måltidssituasjon
Kvalifikasjoner
- Autorisert sykepleier.
- Førerkort klasse B
- Søkere med kunnskaper i økonomisystemet Agresso og RS (Ressursstyring med blant annet turnusplanlegging) vil bli foretrukket
- Ønskelig med tilleggsutdanning innenfor ledelse og administrasjon, og gjerne ledererfaring.
- Det er en fordel med videreutdanning i geriatri
- Erfaring fra demenssorgen er ønskelig.
- God norsk språkforståelse og god muntlig og skriftlig fremstillingsevne (Søkere med annen språkbakgrunn må kunne dokumenterte norsk-ferdigheter på minimum bestått B2 nivå eller Bergenstesten eller tilsvarende)
- At du kan fremvise en akseptabel politiattest
Utdanningsretning
- Ergoterapi
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, Diplom- / Bachelorgrad
Personlige egenskaper
- Du må ha gode kommunikasjonsevner
- Du må være fleksibel og ha gode samarbeidsevner
- Du har ønske om å skape resultater sammen med dine kollegaer
- Du trives med ansvar, og har respekt for det ansvaret du tildeles
- Du har interesse for demensomsorg.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- En meningsfull arbeidshverdag, sammen med gode kollegaer
- Ansettelse med lønn etter tariff ut fra utdanning og ansiennitet
- Muligheten til å bidra til videreutvikling av våre aktiviteter og tilbud
- Vi er en IA-bedrift, med gode rutiner for oppfølging
Kontaktinformasjon
Anne Margrethe Myrdal, Leder, 40808917
Jens Christian Norvalls, Personalkonsulent, 55567007
Arbeidssted
Skjoldvegen 19
5221 Nesttun
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommune
Referansenr.:4086231811
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 08.06.2019
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.