Avdelingsleder 100 % - Bolig- og miljøarbeidertj. Kopervik
Beskrivelse av arbeidsplass
Bolig- og miljøarbeidertjenesten gir tjenester i botilbud, samt tjenester til brukere i egne leiligheter. Tjenestene er i hovedsak rettet mot voksne personer med utviklingsmemming.
Virksomheten har pr idag 9 avdelingsledere for geografisk inndelte områder. Virksomhetsleder og Avdelingsledere har tett samarbeid for videreutvikling av tjenestene til våre brukere.
Ledergruppa i Bolig- og miljøarbeidertjenesten har fokus på å ivareta og videreutvikle våre medarbeidere, og levere tjenester av god kvalitet. Virksomheten har fokus på faglig utvikling og etablering av en heltidskultur.
Avdeling Kopervik består av botilbudene Granvegen og Rusvikvegen. På grunn av utvidelse i drift opprettes en ny avdelingslederstilling for deling av avdeling Kopervik. Fordeling mellom avdelingsledere i Kopervik er foreløpig ikke avklart.
Ansvarsområde
Avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder som er overordnet ansvarlig for hele virksomheten.
Avdelingsleder har fag-, personal- og økonomiansvar for egen avdeling.
Avdelingsleder har ansvar for tjenesteyting innen sin avdeling.
Samarbeid med andre avdelingsledere og virksomhetsleder for å få virksomheten til å fremstå som en enhet.
Kontinuerlig driftsanalyse og driftsforbedring i egen avdeling.
Arbeidsoppgaver
Avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder, og har spesielt ansvar for oppfølging av personal, økonomi og fagutvikling i avdelingen.
Avdelingsleder har medansvar for informasjon og fagutvikling i virksomheten.
Avdelingsleder har ansvar for arbeidsnærvær, HMS/IA arbeid, budsjettinnspill, oppfølging av balanse mellom budsjett og regnskap, internkontroll, systemer for fagutvikling og personalutvikling.
Heltidskultur, driftsanalyser og kontinuerlige turnusprosesser.
Helse- og omsorgstjenestelovens Kap. 9.
Kvalifikasjoner
Autorisert vernepleier.
Relevant lederutdanning og/eller ledererfaring er ønskelig.
Andre med relevant høyskoleutdanning, ledererfaring og erfaring fra målgruppa, kan vurderes for ansettelse.
Erfaring fra, og evne til, motivasjon av medarbeidere i endringsprosesser.
Erfaring fra målretta og systematisk miljøarbeid er ønskelig.
Erfaring fra vedtak etter HOL kap. 9 er ønskelig.
Erfaring med turnusarbeid (Gat el. lignende)/turnusprosesser/arbeidstidsordninger/driftsanalyse er ønskelig.
Personlig egnethet gis avgjørende betydning.
Personlige egenskaper
Vi vektlegger at vårt personale har evne til:
- samarbeid, fleksibilitet, kreativitet og serviceinnstilling
- å jobbe målrettet og resultatorientert
- å gi og ta imot veiledning
- å arbeide selvstendig og strukturert
Vi kan tilby
- faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- generelle lønnsplasseringer i henhold til Hovedtariffavtalen
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3000 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes