Er du vår nye innkjøpssjef ?
TiZir er eid av det franske konsernet Eramet. TiZir har to bedrifter - GCO i Senegal og Tizir Titanium & Iron AS i Tyssedal. Råstoffet ilmenitt som produseres i Senegal, videreforedles ved anlegget i Tyssedal. TiZirs hovedmarkeder er titan- og zirkonindustrien på verdensbasis. Ilmenittsmelteverket i Tyssedal er i dag ett av fem i verden av sitt slag, og det eneste i Europa. Smelteverket produserer slagg med et høyt innhold av titandioksid, som senere videreforedles og brukes som hvitt pigment i maling, plastprodukter, papir, keramikk og hygieneprodukter. Smelteverket produserer også råjern med høy renhet. Dette videreforedles og brukes blant annet i vindmølledeler, bildeler, maskindeler og verktøy. Bedriften har i dag ca. 200 ansatte. Tyssedal/Odda er et lokalsamfunn med velutviklet skoletilbud og barnehagedekning. Servicetilbudene er gode og muligheter for fritidsaktiviteter er ypperlige både innen idrett og kultur.
Er du vår nye innkjøpssjef?
Arbeidsgiver: Tizir Titanium & Iron AS
Stillingstittel: Innkjøpssjef
Ansettelsesform: Fast
Ledig stilling som innkjøpssjef. Vi ser etter en operativ innkjøpssjef med høy gjennomføringsevne.
Stillingsbeskrivelse:
- Operativt ansvar for alle typer innkjøpsaktiviteter inkludert innkjøpsplanlegging, kostnadsvarsling, forhandlinger med leverandører og leveranseoppfølging.
- Tett samarbeid med andre avdelinger som logistikk, teknisk og økonomi. Det vil også være et tett samarbeid med de internasjonale innkjøpsfunksjonene.
- Vurdering av nye leverandører for nye produkter i samsvar med vår kvalitetspolicy.
- Administrasjon av leverandører, inkludert rapportering, innkjøpspriser, kostnadsendringshåndtering.
- Ledelse av innkjøpsavdelingen med personalansvar.
- Sikre korrekt rapportering (eksternt og internt)
Kvalifikasjoner
- Minimum 3 års høyere utdanning innen relevante områder som prosjektering, kontrakter, innkjøp, logistikk eller økonomi. Bachelorgrad foretrekkes.
- Relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
- Ønskelig med minst 5 års relevant erfaring innen f.eks. distribusjon, innkjøp, ingeniørfag eller økonomi.
- God forståelse av drivere for innkjøpskostnader, og evne til å forklare og gi råd for beslutningstaking.
- Evne til å håndtere stress og høy arbeidsbelastning.
- Fleksibel, systematisk og strukturert med gode kommunikasjonsegenskaper og samarbeidsvillig.
- Kommersiell tankegang og gode forhandlingsevner. Serviceinnstilt.
- Er oppdatert til enhver tid i ERP-systemet etc.
- Resultat- og kvalitetsfokusert med solid gjennomføringsevne.
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne (engelsk og norsk).
- Gode IT-kunnskaper
Link til søknadsskjema: Send søknad