Project Manager
Stillingsannonsen er inaktiv.Dovre Group
Stavanger
The remaining text in this job description/ad is in Norwegian as a result of the language requirements requested. Applicants that don`t master both written and orally Norwegian will unfortunately not be considered. For further questions contact the employee responsible for this position.
Dovre Group har ledigstilling som Project Manager
Arbeidssted: Stavanger
Start dato: 01.06.2019 - 31.05.2020
Vær oppmerksom på at sluttdatoen er vår sluttdato for innsending av tilbudet til kunden. Din søknad må derfor sendes til oss i veldig god tid før sluttdato.
Arbeidsoppgaver
• Ansvarlig for planlegging, styring, oppfølging og rapportering av team, leveranser og aktiviteter knyttet til anskaffelser innenfor Aker BPs systemportefølje
• Prosjektleder vil få ansvar for og oppgaver knyttet til enkeltprosjekter eller et sett av aktiviteter som skal planlegges og følges opp innenfor IKT infrastruktur.
• Lede en prosjektgruppe iht. avtalt organisering og planverk
• Utarbeide prosjektmandat, inkludert bla. planer, estimater, prosjektorganisering, arbeidsform, informasjonsdeling og risikovurdering.
• Følge opp prosjektet og prosjektleveranser ift. fremdrift, kostnader og kvalitet
• Utarbeide statusrapporter, møtereferater og andre administrative dokumenter knyttet til planlegging og oppfølging av prosjekter
• Rapportere prosjektet status til prosjektet styringsgruppe og til Manager IT-Projects
• Eskalere issues og risikofaktorer iht. kundens styringsstruktur
• Gjennomføre relevante kommunikasjonsaktiviteter
• Koordinere aktiviteter mellom forretningssiden og ulike IT leverandører
Ønskede kvalifikasjoner
Utdannelse:
• Høyskole/Universitet
Kompetanse og erfaring:
• 5-10 års erfaring med prosjektledelse
• Erfaring med prosjektledelse av ulike systemanskaffelser og forretningsapplikasjoner
• Erfaring med prosjektledelse for IT infrastrukturanskaffelser/infrastrukturprosjekter vil også være en fordel.
• Kurset og sertifisert på prosjektledelse
• Kurset og sertifisert på ITIL eller tilsvarende rammeverk er en fordel
• God forståelse (sertifisering er en fordel) innenfor informasjonsarkitektur
• God forståelse av og erfaring med IT infrastruktur fra prosjekt eller drift er en fordel
• Erfaring med innkjøpsprosesser og økonomiprosesser er en fordel
• Erfaring fra olje- og gassektoren og oljeapplikasjoner er en fordel
• Erfaring med endringsprosjekter og endringsledelse er en fordel
• Erfaring med prosjekt med mange parallelle aktiviteter og interessenter
• Erfaring med prosjekt som involverer organisasjon, mennesker, prosesser og teknologi.
• Kunnskap om løsninger som Kahuna, Success Factors, produkt suiten Energy Components og Aveva Cow vil være en fordel
Personlige egenskaper:
• God forståelse for IT løsninger og deres formål
• Målrettet og kundefokusert, god på stakeholder management
• Leveranseorientert og selvgående, men også utpreget lagspiller
• Strukturert, men samtidig fleksibel.
• Lederegenskaper
• Gode kommunikasjonsegenskaper og soft skills egenskaper
• Beherske norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig.
• Må like å jobbe strukturert med oppfølging
• Må sette pris på varierte oppgaver, samt være komfortabel med flere rapporteringsveier
• Fleksibel ift. reising
Vi kan tilby
Dovre Group is an equal opportunity employer. We encourage applications from anyone meeting the requirements for this position.
Kontakt oss
Hvis du har spørsmål, kan du ta kontakt med Ann Maria Hovde, via sentralbordet på telefon +(47) 40 00 59 00 eller send søknad via denne linken: https://banners.knollenstein.com/adnetwork/servlet/advertBeans.TrackingServlet?seid=36466751&t=101&cid=DOVR-NO&vid=NOR.20688
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Dovre Group
Adresse
Løkkeveien 99, 4008 Stavanger
Hjemmeside
Om stillingen
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Privat
Sist endret: 2. juni 2019
Hentet fra: FINN
Referanse: 148198561
Stillingsnummer: 44b375b1-a83d-4750-a461-c7dd0101e607