HR rådgiver - HMS
Org. nr: - Stillingsident: 4434356276 Presentasjon av stillingen:
Er du vår nye HMS-rådgiver?
Trives du med spennende og varierte arbeidsoppgaver? Vi søker etter en dyktig HMS-rådgiver til vårt team, og vi ser etter en medarbeider som er faglig
Sterk og serviceinnstilt.
Stillingen er plassert i HMS og HR-støtte avdeling, som er en del av stabsenheten HR. Avdeling består av tolv medarbeidere, hvorav to HMS-rådgivere. I tillegg har den enkelte divisjon/klinikk ved Ahus, sin egen HMS/kvalitetsrådgiver, som er naturlige samarbeidspartnere. Avdelingen har systemansvar for helse, miljø og sikkerhet på Ahus.
Arbeidsoppgaver
- Videreutvikle, iverksette og koordinere foretakets HMS-systemer, herunder blant annet stoffkartotek og handlingsplansystem
- Gjennomføre og veilede i risikovurderinger
- Lede og delta i HMS-revisjoner (som revisjonsleder og/eller fagrevisor)
- Bistå i arbeidet med avvik og avvikssystem (rapportering, analyse og systemoppfølging av uønskede hendelser)
- Bistå ved eksterne tilsyn
- Forberede saker til foretakets ledergruppe, foretaks-AMU og sykehusets styre
- Bistå ved indikator-, analyse- og rapportarbeid innen HMS
- Bistå i arbeidet med gjennomføring av årlig pasientsikkerhet- og medarbeiderundersøkelse
- Bidra til god HMS-kompetanse gjennom opplæringsaktiviteter knyttet til HMS og forbedringsarbeid, herunder lede og koordinere interne HMS-kurs
- Organisere HMS-forum
- Bidra til tverrfaglig problemløsning og kontinuerlig forbedring internt i foretaket
- Utarbeide, revidere og kvalitetssikre HMS-prosedyrer
- Gi råd og bistand i spørsmål vedr. HMS
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på minimum høyskole- bachelornivå, samt erfaring fra HMS-relaterte oppgaver og god organisasjonsforståelse
- Erfaring med risikovurderinger, revisjonsarbeid og tilsyn er et krav
- Gode kunnskaper om arbeidsmiljøloven og den øvrige HMS-lovgivningen i Norge er ønskelig
- Relevant erfaring fra helseforetak eller andre store organisasjoner er ønskelig
- Kjennskap til prosedyre-, registrerings- og rapportsystemet EQS eller erfaring fra tilsvarende system er ønskelig
- Gode IKT ferdigheter.
- Mangel på formalkompetanse kan kompenseres med minimum 5 års relevant erfaring.
Personlige egenskaper
- Du er god til å formulere deg både skriftlig og muntlig, og er grundig og trygg i dine vurderinger.
- Du er initiativrik og har et sterkt ønske om å være med å bidra til gode resultater, utvikling og vekst.
- Du er selvstendig og strukturert.
- Du har gode samarbeidsevner.
- Du håndterer hektiske perioder og tidvis korte tidsfrister.
Vi tilbyr
- Faglig godt miljø
- Godt arbeidsmiljø, engasjerte medarbeidere, spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
- Lønn etter avtale, og mulighet for kompetanseutvikling
- Gode velferdstilbud for ansatte, f.eks. hytteutleie, teaterbilletter osv.
- Bedriftsidrettslag med variert treningstilbud
- Muligheter for bolig og barnehage
Kontaktinformasjon
Elisabeth Jørgensen, Avdelingsleder, 94831808
Arbeidssted
Sykehusveien 25
1474 LØRENSKOG
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Akershus universitetssykehus HF
Referansenr.:4434356276
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.10.2021
Om bedriften
Akershus universitetssykehus (Ahus) er et lokal- og områdesykehus for ca. 575 000 innbyggere. Hovedoppgavene er pasientbehandling, forskning, undervisning og pasientopplæring. Vi har pasienttilbud innen somatikk, psykisk helsevern og rusbehandling.
«Menneskelig nær -- faglig sterk» er vår visjon
Vår utviklingsplan for 2035 tydeliggjør våre overordnede valg og prioriteringer. Les mer på www.ahus.no