Arkivmedarbeider
Om stillingen og dine hovedoppgaver
Vi søker en effektiv, kvalitetsbevisst og arbeidssom arkivmedarbeider til løpende arkivoppgaver. Stillingen er fast.
Arkivet er en viktig støttetjeneste for saksavviklingen, og du vil være med på å gjøre denne så effektiv som mulig.
Du vil jobbe tett sammen med 5-6 kolleger. Hovedoppgavene er løpende oppgaver som postmottak, skanning av papirdokumenter, journalføring, kvalitetskontroll, innsyn og brukerstøtte.
Kvalifikasjonskrav
- Relevant arbeidserfaring.
- God kunnskap om regelverket knyttet til offentlig saksbehandling og arkiv.
- God kunnskap om, og erfaring med fullelektronisk dokumentforvaltning i offentlig sektor.
- God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne.
Ønskede kvalifikasjoner
- God kjennskap til ePhorte, Elements, eller andre tilsvarende sak- og arkivsystemer.
- Generelt gode IT-kunnskaper.
Personlige egenskaper
- Strukturert, effektiv, nøyaktig og kvalitetsbevisst.
- Selvstendig, arbeidssom, løsningsorientert og med gode samarbeidsevner.
Ombudsmannen tilbyr
- Et godt arbeidsmiljø.
- Gode muligheter for kompetanseheving i form av deltakelse på kurs og seminarer.
- Lønn og stillingsinnplassering etter Hovedtariffavtalene i staten, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring, som 1408 førstekonsulent eller 1363 seniorkonsulent, lønnsspenn kr 451.700–507.400
- Medlemskap i Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%).
Om søknadsprosessen
For å søke på stillingen kan du bruke lenken "Søk stillingen" på denne siden.
Dersom du trenger hjelp til å fylle ut den elektroniske søknaden, ta kontakt med Jobbnorge på kundeservice@jobbnorge.no eller telefon +47 75 54 22 20.
Søknaden skal inneholde vedlegg som vitnemål og attester.
Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Du kan få nærmere opplysninger om stillingen ved å henvende deg til administrasjonssjef Solveig Antila eller arkivleder Annika Båshus på telefon 22 82 85 00.
Om bedriften
Om Sivilombudsmannen
Sivilombudsmannen er valgt av Stortinget for å kontrollere at den offentlige forvaltningen ikke gjør urett mot borgerne. Ombudsmannen arbeider også for å gjøre myndighetene bedre, styrke tilliten til forvaltningen, og for å sikre at offentlig forvaltning respekterer og sikrer menneskerettighetene. Kontrollen skjer ved behandling av klager fra borgerne og saker som tas opp på eget initiativ. Ombudsmannen besøker også steder der mennesker er frihetsberøvet, for å forebygge tortur, umenneskelig og nedverdigende behandling.
Kontoret har om lag 70 ansatte, fordelt på fem fagavdelinger og en administrasjon. I administrasjonen er vi ca. 17 medarbeidere som jobber med HR/personal, økonomi, kommunikasjon, IT, kontordrift og arkiv.
Vi holder til i hyggelige og moderne kontorlokaler midt i Oslo sentrum. Mer informasjon finnes på www.sivilombudsmannen.no.