Avdelingsleder
Org. nr: - Stillingsident: 4187288915 Presentasjon av stillingen:
Botjenester for utviklingshemmede i Bergenhus og Årstad gir omsorg og oppfølging til personer med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap, botiltak, samlokaliserte boliger og private hjem. Botjenesten i Bergenhus og Årstad består av 24 bofellesskap. I vår enhet har vi mange dyktige ansatte og vi leter nå etter deg som har
engasjement, godt humør og lyst til å bidra til vårt fellesskap.
Ved Bjørnsonsgate botiltak søker vi nå etter en avdelingsleder i fast 100% stilling.
Bjørnsonsgate er et privat initiert botiltak og yter heldøgns omsorgstjenester til 6 mennesker med utviklingshemming. Beboerne har ulike behov med tanke på bistand til daglige gjøremål og aktiviteter. Bofellesskapet ligger sentralt på Kronstad, med nærhet til bybanen.
Som avdelingsleder får du ansvar for ca.12 årsverk. Du har ordinær arbeidstid på dagtid, 37.5 timer. Avdelingsleder inngår i enhetsleder sin ledergruppe sammen med de andre avdelingslederne i enheten. Videre har avdelingsleder tilgang til enhetens rådgivere innen fag, personal og økonomi, samt andre støttefunksjoner. Leder for bofellesskapet vil på sikt få ansvar for to boliger- i påvente av dette vil du også ha noen delegerte oppgaver knyttet til administrasjonen, samt at stillingen vil kunne tilpasses enhetens behov fremover.
Vi søker en leder som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling igjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere.
Du er opptatt av å vise gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.
Stillingen er ledig fra snarest.
Arbeidsoppgaver
Ansvar
Ansvar for fag, personal og økonomi ihht. gjeldende fullmakter.
Arbeidsoppgaver
Ansvar for daglig drift av bofellesskapet innenfor gitte rammer og budsjett
Sikre at overordnede mål for tjenesteområde iverksettes med resultatoppfølging
Lede, kvalitetssikre og utvikle det faglige arbeidet i bofellesskapet
Sikre effektiv drift og tjenesteproduksjon av høy kvalitet i bofellesskapet
Lede, veilede og følge opp personalgruppen, samt iverksette og følge opp ulike faglige tiltak
Bidra til å skape gode holdninger og god etisk refleksjon
Legge til rette for å sikre et godt samarbeid med kolleger, personal, beboere, pårørende og andre samarbeidsparter
Ansvar for HMS og internkontroll
Andre delegerte arbeidsoppgaver fra enhetsleder tilpasset enhetens behov
Kvalifikasjoner
Bachelorgrad innen helse og sosial
Fordel med relevant videreutdanning innen ledelse og administrasjon
Ønskelig med ledererfaring
Ønskelig med erfaring fra beslutningsprosesser
Erfaring fra tjenesten vektlegges
Kunnskap om relevant lovverk
Gode datakunnskaper er en forutsetning
Ønskelig med kunnskap om turnusplanlegging
Ønskelig med kunnskap om relasjonsledelse
Du må kunne arbeide selvstendig og i team
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne er en forutsetning
Personlige egenskaper
Du kommuniserer tydelige forventninger, gir anerkjennelse og konstruktive tilbakemeldinger
Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser
Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert
Du har evne til å arbeide strukturert og selvstendig mot gitte mål og tidsfrister
Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelser
Du kan vise til gode samarbeidsevner
Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt i vurderingen av søkerne
Vi tilbyr
Varierte utfordringer i en engasjert og positiv personalgruppe med fokus på samarbeid og tverrfaglighet i og mellom bofellesskapene i enheten
Et arbeidsmiljø med fokus på trivsel og et spennende faglig miljø med rom for å bruke flere sider av seg selv
Gode muligheter for personlig utvikling, blant annet igjennom egne interne lederutviklingsprogram
Lederoppfølging og ledernettverk
God opplæring
Oppstart etter avtale
Lønn etter lokale lønnsbestemmelser
Kontaktinformasjon
Linn-Cecilie Falstad, Enhetsleder Botjenester Bergenhus og Årstad, 41424224, linn-cecilie.falstad@bergen.kommune.no
Arbeidssted
Bjørnsonsgate 7
5059 Bergen
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommune
Referansenr.:4187288915
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.03.2020
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.