Fagansvarlig arkiv
Stillingsannonsen er inaktiv.Den Norske Opera & Ballett
Kirsten Flagstads plass 1, 0150 Oslo
Brenner du for arkiv og digitalisering? Da har vi en spennende mulighet for deg som ønsker å jobbe med arkivforvaltning og digitalisering i landets største musikk- og scenekunstinstitusjon.
Vi søker en fremtidsrettet medarbeider til stillingen som fagansvarlig arkiv som kan være en drivkraft i strategisk videreutvikling og drift innenfor området arkiv- og dokumentasjonsforvaltning.
Den Norske Opera & Ballett har oppgradert systemporteføljen for støtteverktøy, og vi søker en fagansvarlig som kan jobbe målrettet med prosesser og løsninger som peker mot digitalisering.
Den Norske Opera & Ballett benytter eDOCS som elektronisk dokumentforvalting -og arkivsystem og EPI-server som basis for web-baserte løsninger. I tillegg benyttes GetAccept for digital signering av dokumenter.
Vi søker deg som har lyst til å jobbe med brukerstøtte og opplæring i dette miljøet, samt deltakelse i prosjekter. Du vil i tillegg få ansvaret for å utføre de daglige driftsoppgavene innenfor arkiv. Den Norske Opera & Ballett er underlagt Offentlighetsloven og deler av Arkivforskriften. Stillingen inngår i avdeling for Digitalisering og Innkjøp og rapporterer til avdelingsleder. Avdelingen har syv ansatte inkludert denne rollen.
Hos oss får du jobbe med:
- Arkiv- og dokumentasjonsforvaltning; inkludert postfordeling, innsyn, bevaring og kassasjon.
- Digitalisering av tjenester, god forvaltning av informasjon og brukervennlige løsninger.
- Gjennomgang og publisering av postjournal.
- Utarbeidelse av rutiner, opplæringsmateriale og utvikling av funksjonen gjennom deltagelse i relevante prosjekter.
- Veiledning og opplæring i arkivfaglige spørsmål i organisasjonen.
- Rådgivning, behandling og oppfølging av innsynsbegjæringer.
Noe tilpasning av oppgaver kan forekomme, avhengig av kandidatens kompetanse.
Vi søker deg som har:
- Relevant utdanning fra universitet eller høyskole (bachelorgrad eller høyere). Relevant praksis kan erstatte formalkravet.
- Erfaring med elektronisk dokumentasjons- og informasjonsforvaltning.
- Prosjekt- og prosessledererfaring.
- Erfaring med brukerstøtte og digital arbeidsflyt
- God kjennskap til digitale verktøy generelt, eksempelvis Microsoft 365.
- God og dokumentert kunnskap om Offentlighetsloven samt andre relevante lover, forskrifter og retningslinjer innenfor arkivområdet.
Ønskede personlige egenskaper:
- Serviceinnstilt med gode samarbeidsevner.
- Gode pedagogiske evner og stort engasjement for arkivfaget.
- Evne til å arbeide selvstendig.
- Ryddig og strukturert arbeidsform og stor arbeidskapasitet.
- Liker å øke dine kollegers kompetanse.
- Fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver.
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne.
Vi tilbyr:
- Faglig og personlig utvikling i en spennende virksomhet.
- Stor grad av selvstendighet i arbeidet.
- Sterke fagmiljøer.
- Dyktige og motiverte kollegaer.
- God pensjonsordning og gruppelivsforsikring.
- Gunstig ferieordning (5 ukers ferie + 2 ukers kompensasjonsfri).
- Ansattrabatt på våre forestillingerStillingen lønnes etter tariffavtalen mellom DNO&B-Creo/Fagforbundet/NTL/NLL/NITO
Kontaktinformasjon:
Spørsmål om stillingen kan rettes til:
Leder for Digitalisering og innkjøp Anja Jackson tlf: 40020011, anja.jackson@operaen.no, eller HR rådgiver Kristin Iversen, tlf. 98260349 eller e-post: kristin.iversen@operaen.no.
Den Norske Opera & Ballett ønsker å stimulere til et godt arbeidsmiljø preget av mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn eller etnisk bakgrunn.
Vi gjør oppmerksom på at Den Norske Opera & Ballett har offentlige søkerlister.
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Den Norske Opera & Ballett
Adresse
Kirsten Flagstads plass 1, 0150 Oslo
Facebook
Om stillingen
Antall stillinger
1
Sektor
Offentlig
Sist endret: 9. august 2022
Hentet fra: talentech
Referanse: f9a71d5b324c4661a68204de189e2b6f
Stillingsnummer: 40b71767-ee9b-45ac-8de1-5b97884dca9d