Regnskapskontrollør
Ved Skatteoppkreverkontoret for Valdres har vi ledig 100 % fast stilling som regnskapskontrollør.
Skatteoppkreveren for Valdres er et interkommunalt samarbeid mellom alle kommunene i Valdres, med Nord-Aurdal kommune som vertskommune. Skatteoppkreverkontoret er faglig underlagt skatteetaten som også setter mål- og resultatkravene, men administrativt underlagt kommunen.
Stillingens arbeidsoppgaver
- Kontroll av lønnsområdet, også ute hos arbeidsgivere.
- Bokettersyn med kontroll av regnskaper.
- Informasjonstiltak og veiledning om gjeldende regelverk rettet mot arbeidsgivere.
- Kontroll av A-meldinger, skattetrekk og arbeidsgiveravgift.
- Oppfølging av gjennomførte kontroller.
- Delta i tverrfaglige samarbeid for å bekjempe A-krim.
Det kan også påregnes andre arbeidsoppgaver innenfor avdelingens ansvarsområde.
Person- og kompetansekrav
Kvalifikasjoner
- Bachelorgrad (B.sc) innenfor regnskap, økonomi eller tilsvarende.
- Lang og relevant praksis kan kompensere for kravet til høyskolegrad.
- Relevant erfaring eller praksis fra tilsvarende oppgaver er en fordel.
- God regnskapsforståelse.
- Gode IKT-kunnskaper og forståelse.
- Førerkort klasse B og disponering av egen bil er en fordel.
Personlige egenskaper
- Stor arbeidskapasitet og nøyaktighet.
- Evne til å søke råd og dele kunnskap.
- Selvstendighet og initiativ.
- Positiv og fleksibel innstilling.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Et hyggelig arbeidsmiljø.
- Fleksibel arbeidstid.
- Utfordrende, varierte og selvstendige arbeidsoppgaver.
- Tilpasset og relevant opplæring.
- Gode forsikrings- og pensjonsvilkår.
Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger/bierverv og/eller næringsinteresser.
Andre opplysninger
Nord-Aurdal kommune er opptatt av å reflektere mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, nedsatt funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Har du ønske om unntatt offentlighet må dette begrunnes i søknaden, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Intervjuer planlegges gjennomført uke 26.
Tilsetting vil skje på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler.
Søknad sendes
Søknad sendes elektronisk via hjemmeside Nord-Aurdal kommune - Ledig stilling. Det er ikke mulig å legge ved vitnemål og attester. Disse tas med til eventuelt intervju. Dersom du har behov for bistand i søknadsprosessen, ta kontakt med HR-rådgiver tlf. 908 77 807.
Om bedriften
Nord-Aurdal kommune har 6500 innbyggere, er regionsenter i Valdres og har mange utfordringer og muligheter. Kommunesenteret Fagernes har bystatus og er et moderne handels-, reiselivs- og servicesenter med variert næringsliv. I bygdene er primærnæringene sentrale. Som inngangsport til Jotunheimen har Nord-Aurdal flotte muligheter for fjell- og friluftsliv. Et godt oppvekstmiljø, trivelige boområder og et rikt kulturtilbud gjør kommunen til et attraktivt bosted - også for barnefamilier. Valdres vidaregåande skule ligger i kommunen og har en del desentraliserte utdanningstilbud i nærheten, også på høgskolenivå. Det er et godt samarbeid mellom kommunene i regionen og kommuner og næringsliv. Kommunen har et godt utbygd kommunikasjonsnett.