Virksomhetsleder Vann og avløp
Stillingsannonsen er inaktiv.Holmestrand kommune, Teknisk
Prestegårdsalleen 35, 3070 Sande i Vestfold
Org.nr.: Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Vi har spennende oppgaver for virksomhetsleder for vann og avløp!
Holmestrand kommune søker en engasjert virksomhetsleder som ønsker å bidra til en bærekraftig utvikling for Holmestrand kommune.
Om arbeidsgiveren
Holmestrand kommune har ca. 25 000 innbyggere og ca. 1 800 årsverk. Kommunen ligger vakkert til med lang kystlinje, flott natur, innsjø, elver, skog og fjell. Jernbanen og E18 går gjennom kommunen og gir god kommunikasjon både nordover og sørover.
Kommunen har tatt en aktiv rolle som samfunnsutvikler og har langsiktige planer med tydelige arealstrategier. Store nærings- og boligprosjekter er under utvikling flere steder i kommunen. Den nye virksomhetslederen vil få en sentral rolle i å bidra til videreutviklingen av Holmestrand kommune som en framtidsrettet samfunnsaktør og som leverandør av kommunale tjenester. Holmestrand kommune er nylig sammenslått med tidligere Holmestrand, Sande og Hof kommuner.
Holmestrand kommune er i vekst og kommunes vann og avløpsnett skal understøtte denne utviklingen. Virksomheten består i dag av 27 medarbeidere, fordelt med arbeidssted på administrasjonsbygg Sande og på ulike driftslokasjoner. Kommunen har fem avløpsrenseanlegg, med nybygde Holmestrand RA som det største. Vann blir levert av Glitre, Vestfold Vann og det interkommunale Blindevannverket. Det er to driftsledere under virksomhetsleder for henholdsvis Holmestrand nord og sør. I nær fremtid skal ny Hovedplan VA på plass, og flere strategiske beslutninger ligger foran oss Virksomheten har også ansvaret for kommunens renovasjonsordning som administreres av Vesar.
Stillingen rapporterer til kommunalsjef Teknisk område og arbeidsted er administrasjonsbygg i Sande.
Arbeidsoppgaver
- Lede og utvikle virksomheten
- Personalansvar
- Økonomioppfølging
- Fagansvar
- Samhandling internt og eksternt
- Porteføljestyring av VA prosjekter
- Utarbeide og følge opp saker til politisk behandling
- Rådgivning og andre oppgaver innenfor fagområdet
Kvalifikasjonskrav
Relevant utdannelse på minimum bachelornivå
Lang og solid erfaring fra tilsvarende arbeid kan kompensere for manglende formalkompetanse
Dokumentert ledererfaring
God kjennskap til kommunale prosesser
Flytende norsk både skriftlig og muntlig
Bred erfaring med bruk av IKT
Prosjektledelseserfaring er en forutsetning
Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
Evne til å se helheten og tenke overordnet
Relasjonsbygger og bidra inn i et godt arbeidsmiljø
Evne til å arbeide både systematisk og selvstendig
Løsningsorientert og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Innovativ og utviklingsorientert
Personlig egnethet for stillingen vil vektlegges særskilt
Vi tilbyr:
En spennende stilling i en organisasjon med viktige og meningsfylte oppgaver
Stor frihet og handlingsrom innen eget ansvarsområde
En viktig rolle i organisasjonen og med stor innflytelse i strategisk utvikling av kommunen
Godt arbeidsmiljø med tverrfaglig samarbeid
Lønn etter avtale. Medlemskap i god pensjonsordning i KLP. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger overenskomster, reglementer og lover.
Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju. Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Kommunalsjef Annette Finnerud, Mobil 48166416, Epost: annette.finnerud@holmestrand.kommune.no
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Holmestrand kommune, Teknisk
Adresse
Rådhusgaten 11, 3080 Holmestrand
Holmestrand kommune har ca. 25 000 innbyggere og ca. 1 800 årsverk. Kommunen ligger vakkert til med lang kystlinje, flott natur, innsjø, elver, skog og fjell. Jernbanen og E18 går gjennom kommunen og gir god kommunikasjon både nordover og sørover.
Om stillingen
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 15. august 2021
Hentet fra: stepstone
Referanse: vac2743419dep161085_Holmestrand kommune, Teknisk_stepstone
Stillingsnummer: 3f32754d-1c75-46f6-8138-edb7803f21aa