Rådgiver - prosjektledelse
Rådgiver - med hovedvekt på prosjektledelse
Har du god forståelse og kunnskap innen prosjektledelse og syns HR-området er et spennende landskap å jobbe med? Da vil vi høre fra deg.
I rollen som rådgiver innen prosjektledelse vil du få en spennende hverdag med varierte arbeidsoppgaver og jobbe i skjæringspunktet mellom teknologi/utvikling og HR-området. Du må kunne ta ansvaret for å tilrettelegge prosjekter og naturlig ta prosjektlederrollen, men også kunne jobbe mer direkte med HR-relaterte oppgaver hvis det ikke er pågående prosjekter.
Som rådgiver og prosjektleder hos oss vil du lede digitale utviklingsprosjekter, utarbeide konsepter, initiere ideer og brukermedvirkning. Du vil være en nøkkelperson i utviklingen av våre digitale tjenester på HR-området og være en ressursperson i profesjonalisering av organisasjonen gjennom arbeid med videreutvikling og implementering av prosjektmetodikk og HR-teknologi.
Du må være kreativ og bidra i prosessene med å skape innovative løsninger. Du vil være tett på i dialog med ledelse, sektorer og fagmiljøer i fylkeskommunen samt bidra til å finne og tilrettelegge de beste løsningene. Du vil fungere som et bindeledd mot våre tekniske ressurser for å sikre at løsningene leverer på brukernes behov og tilfredsstiller lovkrav. Du må være opptatt av å forenkle og effektivisere hverdagen for kollegaer og våre brukere gjennom digitalisering og automatisering av tjenester.
Seksjon Personal og HMS skal sikre at fylkeskommunen har styring og kontroll med lovpålagte oppgaver innen helse, miljø, sikkerhet, beredskap og personvern. Ansvarsområdet omfatter også lønn, pensjon og systemansvar for lønns- og personalsystemer. Seksjonen har 14 ansatte.
Hovedarbeidsoppgaver og ansvarsområder
- Lede og koordinere prosesser og prosjekter innen HR-teknologi
- Lede anskaffelsesprosesser inkl etablering av nye digitale HR-løsninger
- Initiere smartere arbeidsprosesser
- Gjennomføre prosess- og gevinstanalyser
- Utføre oppgaver innen HR-området
Endringer i ansvar og arbeidsoppgaver må kunne påregnes.
Kvalifikasjoner
Utdanning:
- Relevant utdannelse på Bachelornivå
Vi ønsker at du har erfaring innen flere av områdene:
- Kunnskap og praktisk erfaring innen prosjektmetodikk og prosjektledelse
- Erfaring med anskaffelse og innføring av digitale løsninger for mange brukere i store organisasjoner gjerne innenfor HR-området/systemer inkl oppfølging av inngåtte kontrakter
- Kunnskap og praktisk erfaring innen prosess- og gevinstanalyse - med fokus på brukerreisen
- Digital kompetanse og transformasjon
- God kjennskap til PRINCE2 samt Digitaliseringsdirektoratets prosjektveiviseren vil være en fordel.
Vi søker deg som har erfaring innen prosjektledelse fra tilsvarende stilling i en større organisasjon i offentlig eller privat sektor.
Det forventes at du har digital kompetanse til å utnytte fylkeskommunens IKT-løsninger, ser muligheter i ny teknologi og er motivert for å ta i bruk nye digitale løsninger.
Personlige egenskaper
- Du er trygg i rollen som prosjektleder
- Du kommuniserer godt ved å formidle, invitere til dialog og lytte
- Du samarbeider godt med ledere, kolleger, brukere og leverandører
- Du jobber strukturert og målbevisst
- Du er nysgjerrig og innovativ
Personlig egnethet vektlegges.
Fylkeskommunen skal være en omstillingsdyktig organisasjon, og arbeidsgiver tar forbehold om at arbeidssted og arbeidsoppgaver kan endres ved behov.
Vi tilbyr
- Spennende og varierte oppgaver
- Lønn etter avtale
- Pensjonsordning i KLP
- Fleksibel arbeidstid
Tilsetting og prøvetid
Tilsetting skjer på grunnlag av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Som hovedregel praktiserer vi 6 måneders prøvetid fra tiltredelsesdato.
Søke stilling
Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. Vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju. Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste jf Offentleglova § 25. Ønske om fritak fra offentliggjøring må du begrunne i søknaden. Dersom ditt ønske ikke innvilges, varsler vi deg om dette. Fylkeskommunen er opptatt av at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke uansett alder, kjønn, eventuell funksjonshemming, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Om fylkeskommunen
Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkesordfører som øverste politiske leder. Fylkesrådmannen er øverste administrative leder. Vestfold og Telemark fylkeskommune skal bidra til samfunnsutvikling og verdiskaping i regionen, og har ansvar for viktige oppgaver innen bla videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelse, kollektivtrafikk, fylkesveier, samfunnsutvikling, regional- og arealplanlegging. Vi jobber tverrfaglig og setter innbyggernes behov i sentrum. Til dette oppdraget søker vi motiverte og endringsvillige medarbeidere som er gode relasjonsbyggere og utviklings- og løsningsorienterte lagspillere.