Kommunikasjonsrådgiver
Org.nr.: Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Vi har ledig 100 % stilling som kommunikasjonsrådgiver og søker deg som har et godt journalistisk blikk, gode digitale kunnskaper, klart språk og som kan bidra med kommunikasjonsstrategier. Du blir også en viktig ressurs for kommunen i kontakt med våre innbyggere, næringslivet og media. Stillingen er organisatorisk plassert i Service- og kommunikasjonsavdelingen i virksomheten Organisasjon.
Arbeidsoppgaver:
- Redaktør for kommunens webside og sosiale medier
- Bidra til å skrive tekster for publisering på webside og sosiale medier
- Ivareta henvendelser på sosiale medier
- Kommunikasjon- og informasjonsfaglig rådgiving og bistand for kommunens ledere
- Bidra til å bygge godt omdømme og markedsføring av kommunen gjennom kommunens kommunikasjonskanaler
- Arbeide med innbyggerdialog og -medvirkning herunder brukerundersøkelser
- Kvalitetssikring samt bidra til å utvikle klart språk og god skrivekultur i kommunen
- Sekretær for lokalrådene
Kvalifikasjoner:
- Utdanning på bachelor- eller masternivå innen kommunikasjon/media eller andre relevante fag. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Erfaring fra kommunikasjonsarbeid, herunder drift av nettsider og digitale løsninger for kommunikasjon
- God digital kompetanse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Fordel med erfaring med prosjektarbeid og digitaliseringsprosesser
- Fordel med kjennskap til offentlig forvaltning
Egenskaper:
- Evne til å sette seg inn i kompliserte problemstillinger og gi gode råd til kommunens ledere
- Gode formidlingsevner
- Oppgave- og løsningsorientert med god gjennomføringsevne
- Selvstendig, fleksibel og har gode samarbeidsevner
- Initiativrik og nytenkende
Vi tilbyr:
- En spennende arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Et bredt fagmiljø med kompetente medarbeidere
- Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- Tilsetting etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
- Lønn etter avtale
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette. Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Hennie Eidissen, Mobil +47 90734296, Epost: hennie.eidissen@senja.kommune.no
Om bedriften
Senja kommune har rundt 15 000 innbyggere og er størst innen fiskeri‐ og sjømat i Nord-Norge. Vi opplever også en positiv utvikling innen landbruk, industri, energi, handel og service. Sterkt lokalt eierskap og aktører som tar et betydelig samfunnsansvar har vært viktig for utvikling av hele samfunnet. Innen reiseliv opplever Senja den største veksten i landsdelen.
Senja kommune er en raus, fremoverlent og bærekraftig kommune. Vi bruker aktivt våre verdier for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere. Våre hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser.
Vi forventer av våre medarbeidere at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen.
Vi utvikler kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet gjennom å satse på våre medarbeideres kompetanse, og samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.