Fast stilling som kontaktperson i barnevernet
Vi har ledig 1 fast 100 % stilling som kontaktperson. Stillingen er ledig fra februar 2021.
Stillingen legges i team med 4 kontaktpersonstillinger som håndterer undersøkelse og oppfølgning av tiltak, 3 familieveiledere /miljøterapeuter og 1 som jobber med barn som er plassert eller mottar ettervern. Hvert team har egen teamleder. Ved intern ansettelse vil det bli mulighet for vikariat.
Typiske arbeidsoppgaver
Saksbehandling etter lov om barneverntjenester
Arbeidsoppgavene vil i hovedsak bestå i håndtering av oppgaver barnevernloven beskriver innen
undersøkelser og oppfølgning av hjelpetiltak. Enkle veiledningsoppdrag og noen oppgaver innen omsorgsarbeid forekommer også i aktuell stilling.
Utstrakt kontakt med foreldre og barn
Utarbeidelse av tiltaksplaner og evalueringer av tiltak
Møteledelse
Kontakt og samarbeid med våre samarbeidspartnere internt i kommunen og eksternt
Være en aktiv bidragsyter til videreutvikling av barneverntjenesten både med hensyn til kvalitet på tjenesten og trivsel.
Kvalifikasjoner/personlige egenskaper
Barnevernspedagog eller sosionom
Erfaring med arbeid i kommunal barneverntjeneste
Ønske om å jobbe i et barnevern med fokus på samarbeid og involvering
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Fleksibel, løsningsorientert med gode kommunikasjon og samarbeidsevner
Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt
Førerkort for personbil er et krav
Den som ansettes må levere politiattest iht. forskrift.
Krav til språk
Det stilles krav om gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
Det stilles også krav om gode engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
Vi tilbyr
Arbeid i et stimulerende tverrfaglig miljø
Godt arbeidsmiljø
Selvstendig faglig ansvar
Kombinasjon av arbeidsoppgaver på kontor og ute i felt.
Mulighet for videreutdanning
Gode muligheter for påvirkning på arbeidsplassen
Delta i opparbeidelse av et barnevern med fokus på åpenhet, inkludering og medvirkning
Gode velferdsordninger
Vi er en HjemJobbHjem-bedrift
Kort reisetid fra Stavanger sentrum
Nærhet til Randaberg sentrum med alt det har å tilby
Randaberg kommune er IA-bedrift
Seniorpolitiske tiltak.
Lønn/pensjon
Lønns- og arbeidsvilkår iht. lokale og sentrale avtaler.
Til stillingen følger et funksjonstillegg på kr 20.000 pr år i hel stilling.
Relevant tilleggsutdannelse kan gi inntil kroner 40 000 pr år i hel stilling.
Pensjonsordning i Kommunal Landspensjonskasse KLP.
Generell informasjon/søknadsprosess
Randaberg kommune ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.
Randaberg kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Det betyr at vi kun tar imot søknader gjennom vår søknadsportal. Dersom du trenger ytterligere hjelp ifbm. søknadsprosessen må du kontakte oss. Hvis du ikke mottar passord så sjekk søppelposten/spamfilteret i mailen din, det kan ha havnet der!
I samsvar med offentlighetslovens bestemmelser gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om unntak. Vi tar kontakt i forkant med søkere som har bedt om dette.
Det er ikke mulig å legge ved CV, attester eller vitnemål, disse må tas med til et eventuelt intervju. Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju.
Om bedriften
Barneverntjenesten i Randaberg skal preges av høy faglig kvalitet og et fleksibelt og differensiert tiltaksapparat hvor barnets beste står i sentrum. Dette krever et godt arbeidsmiljø med fornøyde ansatte som liker høyt tempo og stadige utfordringer.Vi er 23 ansatte i tjenesten (17,4 stillinger) som jobber i to team. Hvert team har egen teamleder. Teamet innehar alle funksjoner i arbeidet. Barneverntjenesten har i tillegg fagutviklerstilling og administrasjonskonsulent ansatt i tjenesten. Hovedmål i tjenestens strategiarbeid fra 2021 er: 1. En åpen og inkluderende tjeneste, 2. Rett hjelp til rett tid og 3. En tjeneste med god forvaltning. For å utvikle oss innen disse områdene ønsker vi å fokusere på kompetanseheving, struktur, medvirkning, samarbeid med andre, arbeidsmiljø og digitalisering av tjenesten.Det vil derfor være gode muligheter for kursing og videreutdanning ved ansettelse hos oss.