Seksjonsleder/IKT-ansvarlig
Org. nr: - Stillingsident: 4237971211 Presentasjon av stillingen:
Plan- og bygningsetaten har som mål å gjøre Bergen til en aktiv og attraktiv by for alle. Gjennom byplanlegging og saksbehandling utvikler vi gode bystrukturer i tråd med kommuneplanens mål om den kompakte gåbyen. Byggesaker, oppmåling, drift og vedlikehold av kommunens plan- og eiendomsregister og kartbaser er blant våre ansvarsområder. Vi har mange spennende arbeidsoppgaver som befinner seg i skjæringspunktet mellom arealutvikling og politikk. Våre roller varierer mellom myndighetsutøvelse, forvaltning, rådgivning og utvikling. Plan- og bygningsetaten tilhører Byrådsavdeling for klima, miljø og byutvikling, og vi har ca. 225 medarbeidere fordelt på seks fagavdelinger. Vi holder til i moderne, aktivitetsbaserte lokaler i Autogården i Johannes Bruns gate.
Etatens IKT enhet består av 4 stillinger og er tilknyttet Kommunikasjonsavdelingen. Vi er også ansvarlig for deler av driftsoppgavene til Bymiljøetaten som vi er samlokalisert med. Kommunen og etaten benytter Office 365 der vi nå aktivt tar i bruk nye verktøy. Etaten vil i løpet av 2020 ta i bruk nytt skybasert saksbehandlings-verktøy 360 eByggesak/ePlansak.
Vi søker deg som er genuint opptatt av å sikre gode og velfungerende digitale løsninger internt i etaten og ut mot kundene våre. Som IKT-leder vil du ha en sentral rolle i arbeidet med å videreutvikle etatens digitale hverdag. Du har god oversikt over trender og langsiktige tendenser innen GIS, IKT og digitalisering. Du får delta i strategiske diskusjoner og beslutninger om IKT både internt i etaten, i kommunen sentralt og mot andre myndigheter og instanser.
Kjenner du at disse kriteriene treffer, er det DEG vi søker og ønsker velkommen til plan- og bygningsetaten i Bergen!
Arbeidsoppgaver
Lede arbeidet i IKT-gruppen
Ansvar for IKT-relaterte prosjekter i etaten
Utarbeide digitaliseringsstrategi for etaten
Videreutvikle god digital kompetanse i etaten
Løpende driftsoppgaver i samarbeid med resten av etatens IKT gruppe
Kvalifikasjoner
IKT utdanning fra høyskole/universitet, minimum bachelor
Erfaring fra relevant prosjektarbeid
Gode norsk kunnskaper, både muntlig og skriftlig
Ønskelig med erfaring fra eller kunnskap om våre fagområder
Personlige egenskaper og ledererfaring vektlegges
Personlige egenskaper
Du trives med å ta ansvar, gjennomføre og sluttføre oppgaver
Du arbeider selvstendig og systematisk og har evne til å dokumentere
Du har pedagogiske evner og ser verdien av å dele din kompetanse
Du er fremoverlent men også tålmodig og kan jobbe langsiktig
Du er fleksibel og er villig til å ta et tak
Du bidrar til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
Å være en del av byens viktigste miljø innen digitalisering
Faglige utfordringer med utviklingsmuligheter
Fleksibel arbeidstid
God pensjonsordning og lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Arne Magne Håvardstun, Avdelingssjef, 415 06 774
Arbeidssted
Johannes Brunsgate 12
5008 Bergen
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bergen kommune
Referansenr.:4237971211
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.06.2020
Om bedriften
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.