Driftsleder Enturs Kundesenter
Entur
Lillehammer, Norge, 2609 Lillehammer, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Driftsleder Enturs Kundesenter
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Bli vår nye Driftsleder for Enturs Kundesenter
Entur søker en utviklingsorientert og handlekraftig driftsleder for vårt kundesenter. Dette er en nøkkelrolle for deg som ønsker å kombinere operativ ledelse med datadrevet forbedringsarbeid.
I Entur lever vi etter visjonen «Samarbeid om enkle, bærekraftige reiser». Hver dag hjelper våre medarbeidere i kundesenteret reisende over hele landet med å finne informasjon, planlegge og gjennomføre kollektivreiser på en enkel og effektiv måte. Vi kombinerer personlig kundeservice med smarte digitale løsninger, og jobber kontinuerlig for å skape sømløse og gode kundeopplevelser.
Nå søker vi en Driftsleder som vil få en nøkkelrolle i å utvikle og sikre stabil, effektiv og fremtidsrettet drift av vårt kundesenter. Du får ansvar for den daglige driftsoppfølgingen, og for å sikre at kundeopplevelse, bemanning og kvalitet henger godt sammen på tvers av kanaler og team.
Du blir en del av ledergruppen for kundesenteret, og vil være et viktig bindeledd mellom det operative og det strategiske – samt mellom teamledere med personalansvar og øvrige støttefunksjoner i Entur.
Hva går jobben ut på?Som driftsleder har du et helhetlig operativt ansvar for kundesenteret på Lillehammer og Trondheim samt vår avdeling for Gruppereiser. Du vil:
- Lede og koordinere den daglige driften, i tett samarbeid med teamledere, skiftledere, bemanningsplanlegger og driftsleder Stasjoner, herunder følge opp rutiner, sikre bemanning i tråd med trafikkmønstre og håndtere trafikale avvik.
- Bruke data og innsikt aktivt for å forstå kundeadferd og behov, identifisere flaskehalser, og iverksette tiltak som forbedrer kundereisen.
- Ha det overordnede ansvaret for god bemanningsplanlegging og ressursstyring basert på prognoser, ferieavvikling, fravær og kundeinnsikt.
- Drive kontinuerlig forbedring på tvers av avdelinger og team, og følge opp tiltak for effektiv drift, god kundeservice og smarte arbeidsprosesser.
- Delta i samarbeidsforum med partnerne våre, samt sørge for strukturert og profesjonell driftsoppfølging av våre partnere.
- Følge opp og innføre nye digitale løsninger, og sørge for at verktøy og systemer fungerer godt i den operative hverdagen.
- Representere kundesenteret i beredskap og krisehåndtering, og være kundesenterets representant i tilhørende samarbeidsfora med interne og eksterne aktører.
Du er operativt sterk og løsningsorientert, men evner også å løfte blikket og se helhet og utviklingsmuligheter. Du motiveres av å skape god flyt og forutsigbarhet i driften – og vet at struktur, kommunikasjon og innsikt er nøkkelen til gode kundeopplevelser.
Vi tror du har:- Erfaring fra operativ ledelse i service-, kunde- eller driftsmiljø med høy kompleksitet.
- Evne til å analysere og omsette data og innsikt forbedringstiltak og endringer i praksis.
- Erfaring med ressursplanlegging, driftsstyring og prognosearbeid.
- Erfaring med å drive utviklingsarbeid på tvers av team og fagområder, gjerne i skjæringspunktet mellom kundeservice og digitale tjenester.
- Evne til å jobbe strukturert og målrettet i en hverdag preget av mange kontaktpunkter og høyt tempo.
- Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk - inkludert evne til å gjøre data og innsikt lett forståelig for andre.
- Utdanning på bachelornivå innen ledelse, logistikk, teknologiledelse, service eller tilsvarende er ønskelig. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- En nyopprettet rolle med reelt handlingsrom og stor påvirkningskraft.
- Muligheten til å forme innholdet i rollen – og virkelig utgjøre en forskjell for kundene som reiser kollektivt i Norge.
- Et arbeidsmiljø preget av samarbeid, ambisjon og høy grad av tillit – vi er #BedreSammen og #Pålag.
- Moderne arbeidsverktøy, fleksible rammer og gode utviklingsmuligheter.
- Personalbillett på tog i hele Norge.
Har du lyst til å være med å gjøre kollektiv-Norge bedre – og skape en arbeidshverdag som betyr noe for mange? Da håper vi å høre fra deg!
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.
Om bedriften
Entur er et statlig eid teknologiselskap som jobber med å gjøre det enklere å velge kollektivt i hele Norge. Vi er konkurransenøytrale, og bidrar til mer for pengene gjennom fellesløsninger og samarbeid i sektoren. Entur har ca. 500 ansatte med faste og innleide og for tiden 240 innen utvikling av digitale løsninger.
Entur utvikler og drifter felles salgs- og billetteringsløsninger for togselskapene og de fylkeskommunale kollektivselskapene som ønsker det. Entur drifter kundeservice for togselskapene og samler inn, bruker og deler kollektivdata gratis. Vi tilbyr også Entur-appen, der man kan finne og betale for de fleste kollektivreiser i Norge.Entur bidrar aktivt i flere samarbeid i samferdsels-sektoren for å forenkle folks reisehverdag, jobbe sammen om digital tjenesteutvikling og skape reell verdi gjennom data.
Vår visjon er Samarbeid om enkle, bærekraftige reiser.
Flere opplysninger om Entur finner du på www.entur.no.
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3b5e5232-913d-42e1-b242-e5175e145cb9
- Hentet fra
Jobylon
- Referanse
JBL_293695