Innholdsproduksjon til Sportens sine kanaler innenfor sosiale medier
Stillingsannonsen er inaktiv.TV 2
Bergen
Er du en kreativ historieformidler og elsker sport? Da er du kanskje den vi er på jakt etter?
TV 2 Sporten har fantastiske sportsrettigheter som skal forvaltes med kreativ kommunikasjon i sosiale medier. Sporten sitt digitale uttrykk er meget viktig for å treffe de ulike målgruppene på en god måte. Vi formidler løpende gode historier til vårt kjernepublikumet. Koordinering opp mot TV 2 sin markedsavdelingen rundt kommersielle uttak vil også være en del av arbeidsoppgavene.
Vi legger stor vekt på godt arbeidsmiljø, du må derfor ha gode samarbeidsevner samt å like å jobbe i team. Og ikke minst må du være nysgjerrig på målrettet kommunikasjon mot den yngre målgruppen.
Arbeidsoppgaver
- Produsere innhold til TV 2 Sportens sosiale medier-kontoer (skape, redigere og publisere)
- Utarbeide tydelige kampanje- og publiserings planer
- Forvalte rettighetene til TV 2 Sporten på en leken og informativ måte
- Koordinere inngåtte partneravtaler opp mot TV 2 sin markedsavdeling
- Delta på enkelte kamper/eventer (noe reisevirksomhet må påregnes)
- Analyse- og innsiktsarbeid (bl.a effekt-dokumentasjon av sosiale medie aktiviteter)
- Tett samarbeid med flere avdelinger i TV 2
Kvalifikasjoner
- Du må ha erfaring fra innholdsproduksjon og redigerings-egenskaper innenfor sosiale medier.
- Det er en fordel om du er kjent med Adobe-pakken. (Premiere, Photoshop mm.)
- Du må ha ett godt og lekent språk
- Du må ha god forståelse og teft for hva som er fungere i sosiale medier
- Du er genuint opptatt av hva som trigger en den yngre målgruppen
Personlige egenskaper
- Du må kunne jobbe selvstendig, samtidig som du er en del av ett større team
- Du bør ha en grunnleggende interesseog forståelse for sport
- Du er kreativ, iderik og elsker å formidle korte engasjerende historier som fungere i sosiale medier
- Du liker å jobbe i høyt tempo og klarer å ha flere baller i luften samtidig
- Du er nysgjerrig og holder deg oppdatert på de siste trendene i sosiale medier
For å bli vurdert til stillingen, må du legge med 1-3 arbeidsprøver.
Det kan være en video du har laget til sosiale medier eller en video der du presentere deg selv og din motivasjon for denne stillingen
Vi tilbyr
- Et spennende og profesjonelt arbeidsmiljø med dyktige og dedikerte kolleger
- Muligheten til å videreutvikle våre unike sportsrettigheter samme med et solid team
- Anledning til å jobbe i en sportsredaksjon og et redaksjonelt miljø med god mulighet for utvikling
- Jobben innebærer noe helg- og kveldsjobbing, da vi må være tilstede med SoMe-kommunikasjon når sendingene går live
Arbeidssted: Bergen, Media City Bergen.
Stilling: 100% engasjement, 2 år
Tiltredelse: Snarlig
Spørsmål kan rettes til Leder Rettighetsutvikling og kommersialisering Sporten, Nina Wergeland (93 22 66 24), Henrikke Helland, klubbleder, (91136639) eller HR ved Sjur Sydnes Paulsen (952 15 497).
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
TV 2
Adresse
Lars Hilles gate 30, 5008 Bergen
Mediehuset TV 2s virksomhet omfatter både lineær-TV med alle TV 2s kanaler og strømme-TV med TV 2 Sumo, samt Norges raskest voksende nyhetsnettsted, TV2.no. TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal og en av landets sterkeste merkevarer.
Mediehuset TV 2 står bak en rekke etablerte varemerker som TV 2, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1, TV 2 Sport 2, TV 2 Sport Premium, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.
Selskapets visjon er å skape uforglemmelige øyeblikk, mens de grunnleggende verdiene er å sjarmere, engasjere og utfordre. TV 2 driver betydelig forretningsutvikling knyttet til morgendagens medier.
Om stillingen
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Privat
Sist endret: 1. mars 2020
Hentet fra: FINN
Referanse: 170375976
Stillingsnummer: 3b3224b5-9f04-42f4-823d-58ff12b503f9