Virksomhetsleder for Dialog og mestring
Stillingsannonsen er inaktiv.Helse og velferd, Nes kommune
Leirvegen 4c, 2150 Årnes
Org. nr: - Stillingsident: 4188165686 Presentasjon av stillingen:
Nes kommune skal tilsette virksomhetsleder for Dialog og mestring, som er en av 5 virksomheter innen kommunalområdet Helse og velferd.
Virksomhetsleder inngår i rådmannens lederforum (ledergruppe+virksomhetsledere) og kommunalsjefens lederteam og rapporterer direkte til kommunalsjef for helse og velferd.
Dialog og mestring er en viktig virksomhet i kommunens arbeid med å øke innbyggernes evne til egenmestring og ressursmobilisering, med den gevinst i livskvalitet det vil gi brukerne. Arbeidet for økt egenmestring og ressursmobilisering gjelder hele kommunen. Det betyr at Dialog og mestring blir sentral i arbeidet for å samkjøre oppvekstfeltet, kulturtjenestene og deler av Samfunn og miljø i forhold til denne strategien.
Virksomheten har høye ambisjoner om å bli en lærende organisasjon som setter en høy standard på virksomheten. Dialog og mestring skal videreutvikles til å bli den ene døra inn til de kommunale helse- og velferdstjenestene. Virksomheten skal levere etter gitte kriterier på brukersamarbeid og gode lavterskel, samtale- og aktivitetstilbud. Virksomheten skal også utvikles i tråd med nasjonal og lokal tilnærming til økt digitalisering av tjenestene, herunder et større tilbud om digital veiledning etc.
Dialog og mestring har ansvar for tjenester innen rus og psykisk helse, friskliv, fysioterapi og ergoterapi og (legevakttjenesten). Tjenestene innen psykisk helse leveres i stor grad gruppebasert og slik at man raskt får hjelp uten vedtak. Dialog og mestring er engasjert i forskningsbasert utviklingsarbeid i metoder som f eks Åpen dialog i nettverk. (Legevakttjenesten er også en del av enheten.)
Virksomhetsleder får myndighet og ansvar for å utvikle en robust og tverrfaglig virksomhet. Tjenesten skal sammen med øvrige virksomheter sikre at kommunalområdet er bedre rustet til å møte morgendagens utfordringer med å innføre nye arbeidsprosesser. Disse må svare til at de kommunale tjenestene må levere <> de kommende årene, siden budsjettøkningene ikke vil tilsvare kombinasjonen av vekst i behov og det å løse behovene på samme måte som i dag. Arbeidet med nye arbeidsprosesser kan forstås som en del av kommunens satsing på kvalitetsledelse.
Stillingen innebærer administrativt, faglig og økonomisk ansvar for hele virksomheten.
Arbeidsoppgaver
- Kontinuerlig utvikling og operativ drift av virksomheten
- Koordinere driften og sikre at tjenesten utøves i samsvar med mål- og kvalitetskrav og sentrale og lokale føringer og intensjoner
- Bidra i kommunalområdets endringsarbeid for å skape helsefremmende og forebyggende tiltak
- Personaloppfølging av avdelingsledere og stab i virksomheten.
Kvalifikasjoner
- For stillingen kreves utdanning på universitets- eller høyskolenivå, fortrinnsvis innen sosial- og helsefag, økonomi eller pedagogikk
- Det er ønskelig med lederutdanning og relevant ledererfaring fra offentlig og/eller privat sektor.
- Det legges vekt på kunnskap, erfaring og resultat innen endringsledelse, resultatledelse og evidensbasert ledelse. Evnen og resultat i å trygge medarbeidere gjennom gode prosesser du selv skaper er en del av dette.
- Den som tilsettes må kunne underbygge oppnådde resultater i forhold til økt egenmestring, ressursmobilisering og endringer som gir mer resultat pr krone/økt evne til å hjelpe i forhold til budsjettet som står til rådighet.
- Erfaring fra krevende omstillingsprosesser og systematisk utvikling av faglige tilbud og tilnærminger kan også bli vektlagt
Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder
Personlige egenskaper
- Være en synlig, tydelig og motiverende leder med evne til å skape begeistring og et godt arbeidsmiljø
- Ha gode samarbeidsevner
- Ha evne til å arbeide selvstendig
- Ha evne til åpen og tillitsfull dialog med brukere, pårørende og medarbeidere
- Gode evner til samhandling- og kommunikasjon internt og eksternt
- Stor arbeidskapasitet og anledning/vilje til å stå på i perioder
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Kontaktinformasjon
Jan-Henrik Karlsen, Kommunalsjef helse og velferd, 982 07 520
Arbeidssted
Leirvegen 4c
2150 Årnes
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Nes kommune
Referansenr.:4188165686
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 24.02.2020
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Helse og velferd, Nes kommune
Adresse
Rådhusgata 4, 2150 Årnes
Nes kommune i Viken har en visjon om "det gode liv der elvene møtes". Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma - elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
Om stillingen
Antall stillinger
1
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 25. februar 2020
Hentet fra: webcruiter
Referanse: 4188165686_Helse og velferd, Nes kommune_webcruiter
Stillingsnummer: 3b13c58d-561c-49b7-b3ac-58c0b8a4de8d