Velferdsforvaltningen - Saksbehandlere
Org. nr: - Stillingsident: 4190102947 Presentasjon av stillingen:
Velferdsforvaltningen er en virksomhet som har ansvar for å sette innbyggere i Asker i stand til å mestre livet på tross av helse - økonomi- eller bostedsutfordringer. Virksomheten har 65 saksbehandlere innen tjenesteområdet Velferd, og består av fire avdelinger; Tjenestetildelingen, Mottak, forebygging og koordinerende enhet, Bolig- og økonomiforvaltning, samt Samordning og fellestjenester.
Vårt arbeid baserer seg på at innbyggeren skal bli mest mulig selvhjulpen. For å få dette til jobber vi tverrfaglig og i tett dialog med innbygger. Vi er kreative og innovative i vårt arbeid og i tjenesteutviklingen.
Vi søker nå etter 2 saksbehandlere i 100% fast stilling.
Arbeidsoppgaver
Som saksbehandler vil du utrede, saksbehandle og veilede innbyggere innenfor Velferdsforvaltningens tjenester.
Ditt spesialområde er helsetjenester og samarbeid opp mot andre offentlige instanser.
Du skal arbeide i team og fatte vedtak på kommunes tjenester innen helse- og sosiallovgivningen.
Du må bruke din faglige kompetanse til å finne så gunstige løsninger som mulig til det beste for involverte parter.
Du må kunne samarbeide med kommunens innbyggere, kollegaer i egen virksomhet og øvrige samarbeidspartnere i og utenfor kommunen.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig helse og sosialfaglig utdannelse, gjerne med videreutdanning
- God kunnskap om offentlig forvaltning og gjeldende lov og rett
- Erfaring fra klinisk virksomhet og oppdatert fagkompetanse
- Gode IKT ferdigheter og erfaring med dokumentasjon i saksbehandlingsprosessen
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Vi søker deg som
- Er proaktiv med utpregede gode sosiale ferdigheter og kommunikasjonsevner.
- Er engasjert og brenner for faget ditt
- Er fleksibel og liker teamarbeid
- Er positiv og løsningsorientert med en helhetlig tilnærming
- Er grundig og har analytisk kompetanse
- Har stor arbeidskapasitet
- Har førerkort
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon i konstant endring og utvikling
- Et inkluderende og positivt arbeidsmiljø hvor hver arbeidstaker har store faglige utfordringer
- Ledere som er opptatt av myndiggjorte ansatte
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Trivelige arbeidslokaler sentralt i Asker.
- Fleksitid.
- Lønn etter kommunens lønns- og stillingsregulativ.
For å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i Asker kommune oppfordrer vi personer med minoritetsbakgrunn til å søke.
Kontaktinformasjon
Stine Louise Hauge, Avdelingsleder, 909 39 774
Anne Cathrine Garder, Virksomhetsleder, 957 59 640
Arbeidssted
Erteløkka 9
1384 Asker
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Asker kommune
Referansenr.:4190102947
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.03.2020
Om bedriften
Asker kommune er, etter at Hurum, Røyken og Asker slo seg sammen 1. januar 2020, landets åttende største kommune med om lag 94 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi legger FNs bærekraftsmål til grunn for arbeidet med å videreutvikle askersamfunnet. Sammen med innbyggerne legger vi til rette for et levende lokaldemokrati med gode nærdemokratiske ordninger. Vi satser på innovasjon og digitalisering, og vi skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne. Asker kommune er en kunnskapsorganisasjon hvor medarbeiderne er den viktigste ressursen og står for en profesjonell forvaltning og en god og tilgjengelig innbyggerservice.
Asker kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.