Barnevernleder - Familiens hus
Vil du bli vår nye barnevernleder?
Vi søker etter en leder som legger betydelig vekt på å bygge en organisasjonskultur som ivaretar og bygger opp under de arbeidsoppgaver som barneverntjenesten skal levere.
Virksomheten Familiens Hus tilbyr tjenester til gravide, barn og unge og deres familier innen tjenesteområdene svangerskap og barsel, helsestasjonstjenesten, skolehelsetjenesten, åpen barnehage, barneverntjenesten, psykiske helsetjenester og forebyggende tiltak.Vi har flyttet inn i nye lokaler i Årnes sentrum.
Barneverntjenesten er forankret som egen avdeling i Familiens Hus.
Nes kommune er opptatt av å være i front av utviklingen av et helhetlig og kvalitativt godt tjenestetilbud for familier. Barnevernleder skal arbeide i tråd med helhetlig oppvekststrategi 2017 -2027.
Arbeidsoppgaver
- Være administrativ barnevernleder- jmf Barnevernlova
- Bygge en organisasjonskultur som ivaretar de arbeidsoppgavene som skal løses
- Utvikle et samlende lederteam der roller, ansvar og oppgaver er hensiktsmessig fordelt
- Delegert økonomi- og personalansvar
- God økonomistyring som gir forutsigbarhet i driften
- Følge opp internkontroll i tjenesten
- Bidra til en god samhandlingskultur som sikrer helhetlige tjenester for barn og unge i kommunen
- Videreutvikle en åpen og tilgjengelig barneverntjeneste
Kvalifikasjoner
- Bachelor eller master i barnevern eller sosialt arbeid
- Ønskelig med lederutdanning og erfaring fra ledelse
- Ønskelig med erfaring fra 1.linje tjenesten i barnevernet og veilednings-kompetanse
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder
Personlige Egenskaper
- Gode kommunikasjons- og samhandlingsferdigheter
- Evne til å bygge en hensiktsmessig organisasjonskultur og få med seg ansatte i prosesser og beslutninger
- Være innovasjons- og utviklingsorientert
- Være en motiverende og tydelig leder med en ivaretagende måte å lede ansatte på
- Være en trygg og raus leder som evner å ta beslutninger
Vi tilbyr
- En spennende lederstilling i et tverrfaglig lederteam
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger
- Lønn etter avtale
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Minst to referanser må oppgis
- Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
- Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
- Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Kontaktinformasjon
Anne - Lise Bruteig, Virksomhetsleder, 995 79 363/65 10 45 00
Arbeidssted
Årnes
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Nes kommune
Ref. nr.:4006371318
Stillingsbrøk: 100%
Fast
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 01.04.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4006371318&company_id=2495811419&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Nes kommune i Akershus har en visjon om "det gode liv der elvene møtes". Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i underkant av 22.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma - elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her