Sosialkonsulent avdeling mottak
Org. nr: - Stillingsident: 4354341135 Presentasjon av stillingen:
NAVs overordnede mål er å gi mennesker muligheter til arbeid og aktivitet, og sikre rettigheter til velferdsytelser. NAV Bjerke er et utviklingsorientert NAV-kontor med i overkant av hundre medarbeidere, fordelt på ulike avdelinger og team. Vårt hovedoppdrag er å være med på å skape muligheter i det ordinære arbeidsmarkedet, i samarbeid med samfunnsbevisste bedrifter og med de av bydelens innbyggere som trenger denne typen jobbrettet støtte. Vi har fokus på innovasjon og reell brukermedvirkning i en stadig mer digital hverdag.
Vi lyser ut fast stilling som mottakskonsulent.
Avdelingen består av 11 medarbeidere som jobber med råd og veiledning av nysøkere, ungdom og økonomisk rådgivning. Bydel Bjerke har fokus på at økt mestring kan redusere behovet for hjelp og bistand. Innbyggernes egne ressurser er viktig i utviklingen av tjenestetilbudet.
Ved intern rekruttering kan det bli ledig stilling i et vikariat. Skriv gjerne i søknaden dersom du er interessert i begge typer stilling.
Arbeidsoppgaver
- Avklaring av tilhørighet av nye brukere
- Gi informasjon, råd og veiledning.
- Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i NAV, med hovedvekt på aktivitet og arbeid.
- Ansvar for en brukerportefølje som skal kartlegges, utredes og igangsettes tiltak.
- Ansvar for fremdrift i egen portefølje.
- Arbeidsrettet oppfølging.
- Motivere brukere til å komme i jobb og aktivitet.
- Tverrfaglig samarbeid med relevante samarbeidspartnere
Kvalifikasjoner
- Sosionom eller bachelor i sosialt arbeid eller annen relevant utdanning
- Erfaring innen fagfeltet
- Forståelse av virksomhetens mål og resultatkrav
- God kjennskap til aktuelle lovverk
- Erfaring fra Nav, primært mottaksarbeid
- Avklaring av tilhørighet av nye brukere
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Vi benytter norsk som arbeidsspråk og søkere må beherske norsk muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
- Stor arbeidskapasitet og evne til å sette seg inn i mange ulike oppgaver
- Må kunne strukturere og prioritere i en hektisk arbeidshverdag
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Lønnsplassering i lønnsramme 2206 i Oslo Kommunes regulativ, ltr 33-42, årslønn fra kr 484 100,- til 565 800,-.
- Meningsfylte og selvstendige arbeidsoppgaver i en organisasjon med svært viktige samfunnsoppdrag
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstid
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
Kontaktinformasjon
Nina Jokumsen, Avdelingsleder mottak, 40207782
Arbeidssted
0581
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Bydel Bjerke
Referansenr.:4354341135
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.03.2021
Om bedriften
Bydel Bjerke -- en bydel for alle
Bydel Bjerke ligger ved Groruddalens utløp, og store deler av bydelen grenser mot marka med badevann, turstier og skiløyper som gir mange muligheter for tur- og friluftsliv hele året. Med god dekning av offentlig kommunikasjon er det også kort vei til Oslo sentrum. Bydelen har rundt 30 000 innbyggere og er blant bydelene som har hatt den største befolkningsveksten de siste årene. På bakgrunn av en rekke nye utbyggingsområder og tilflytting av mange barnefamilier forventes denne befolkningsveksten å fortsette i årene som kommer.
Bydel Bjerke er en fremtidsrettet organisasjon, og våre tjenester bygger på en idé om at alle bydelens innbyggere skal oppleve mestring og være «sjef i eget liv». Med vår visjon «Bydel Bjerke -- en bydel for alle» jobber vi for å skape et godt lokalsamfunn, med gode levekår for alle våre innbyggere.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.