Personal- og organisasjonsenheten har ledig stilling som fagarbeider-IKT
Er du vår nye medarbeider?
Vi har fra 04.05.2020, ledig 100 % stilling som fagarbeider-IKT og ønsker deg med i vårt team.
Som brukerstøttemedarbeider vil du ha mye kontakt med medarbeidere og leverandører og må derfor være flink til å kommunisere, formidle, samarbeide, samt være serviceinnstilt. Du må også like et hektisk arbeidsmiljø med mange utfordringer.
Kvalifikasjonskrav:
Du må ha fagbrev i IKT-faget eller annen relevant utdanning.
Nyutdannede oppfordres til å søke, da dette er en stilling med gode utviklingsmuligheter.
Det kreves førerkort klasse B.
For deg som ikke har norsk som morsmål: Du må vise at du kan snakke og skrive godt norsk. Dette kan du gjøre på to måter. Du kan levere dokumentasjon på bestått norskprøve nivå B2, eller du kan vise det gjennom en godt skrevet søknad og en samtale.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Dine viktigste arbeidsoppgaver:
Er IKT Brukerstøtte, og de primære arbeidsoppgaver vil være 1.linje support innenfor et vidt spekter av tjenester og oppdrag ute på enhetene. I dette ligger utføring av support til de ansatte og innmelding av saker i kommunens helpdesksystem (Pureservice). IKT håndterer også et økende volum av utstyr, og transport av dette må påregnes. IKT har i dag 2 tjenestebiler som vi disponerer.
Det er fordel med grunnleggende kunnskap til en eller flere av følgende kategorier:
- Windows 2012/2016/2019 server / Active Directory, - Citrix, - PC / skannere / skrivere, - Mobile enheter - IP-telefoni, -
Utrullingsverktøy for OS og programvare, - Windows 10, - Android klienter, - Microsoft Office - Apple, - Interaktive
skjermer, - AV-utstyr.
Litt om oss:
IKT-tjenesten i Harstad kommune er en egen avdeling som ledes av IKT-leder. Avdelingen er delt i en driftsgruppe som består av en Fagkoordinator IKT og 4 IKT-Rådgivere og brukerstøtte som består av Leder IKT-brukerstøtte, tre fagarbeider og to lærlinger.
Avdelingen er en del av Personal- og organisasjonsenheten.
Harstad kommune kjører i dag et datanettverk for ansatte og elever hvor ca. 3600 PC'er er oppkoblet.
Nettverket er i hovedsak basert på Windows 2012/2016/2019, Dell/HP switcher og Citrix. IKT-avdelingen har også ansvaret for drift av telefoni og mobile enheter. På skolene er det etablert en ny løsning med Windows PC'er og Office 365. Det er ca 1900 elevmaskiner og ca 500 bærbare PC'er til lærerne. Antallet elevmaskiner og mobile enheter vil øke betydelig de neste årene.
IKT-brukerstøtte jobber med innføring av ca 1200 Chromebooks og Promethean 75" og 86" med elektrisk hev/senk smartskjermer i alle klasserom med android. IKT-avdelingen drifter totalt ca. 6000 brukere.
i Harstad kommune får du:
Faglig oppdatering gjennom blant annet e-læringskurs i KS Læring.
Gode avtaler med treningssentre i byen og eget bedriftsidrettslag.
Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger, samt flyttegodtgjørelse i henhold til kommunens arbeidsreglement.
Annen informasjon:
Søknaden sender du elektronisk på denne siden (Søk på stilling).
Det er dessverre ikke mulig å sende med vedlegg til søknaden. Du må derfor ta dette med dersom du kommer til intervju.
Dersom du trenger hjelp til innlogging eller til å opprette deg som bruker, ta kontakt med regnskapsenheten@harstad.kommune.no
I henhold til offentlighetsloven kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Vi gir deg beskjed hvis dette skulle være tilfelle.
Harstad kommune ønsker ikke tilbud fra rekrutteringsfirma eller annonsører.
Om bedriften
Harstad kommune er Nord-Norges tredje største by, med 25 000 innbyggere. Vi er et naturlig midtpunkt i landsdelens mest folkerike område. Vi har et variert næringsliv, et rikt handelstilbud, landsdelens største kulturhus, festivaler og festspill. Her finner du gode bomuligheter, både urbant og landlig. Det er kort vei til barnehageplass, skoler og fantastisk natur. Harstad er liten nok til å bli kjent med mange, og stor nok til nye opplevelser og gleder hver dag. Stikkord for vår virksomhet er felles verdiplattform, klart språk, kontinuerlig forbedring og medarbeiderdrevet utvikling av våre tjenester.