Barneverntjenesten - Mottakskonsulent
Stillingstype
Det er ledig èn 100% fast stilling som Mottakskonsulent i Barneverntjenesten for Molde, Midsund, Aukra, Eide og Vestnes
Beskrivelse av arbeidssted
Barneverntjenesten for Molde, Midsund, Aukra, Eide og Vestnes er en egen enhet i Molde kommune. Vi er lokalisert med hovedkontor i Gotfried Lies plass 4, sentralt i Molde. Vi har også kontorfasiliteter i samarbeidskommunene Midsund, Aukra, Eide og Vestnes. Tjenesten har engasjerte og faglig sterke medarbeidere, og er opptatt av å beholde og videreutvikle kompetansen ved å delta i flere kompetanse- og utviklingstiltak både for enkeltansatte og for tjenesten i sin helhet. Barneverntjenesten vektlegger et nært samarbeid med øvrige tjenester i kommunen til det beste for barn, unge og deres familier. Ansatte er deltagere i flere tverrfaglige samarbeidsfora i kommunene. Stillingen har oppmøtested i Molde, men har også utadrettet virksomhet i kommunene.
Hovedoppgaver
Mottaksteamet består av to kontaktpersoner og en fagleder, og har ansvar for mottakstelefonen, alt mottaksarbeid, meldingsavklaringer, og behandling av meldinger. Mottaksteamet deltar også i akutt arbeid på dagtid. Teamet har hovedansvar for barneverntjenestens utadrettede arbeid og har et aktivt samarbeid med våre samarbeidsinstanser og familier med høyt fokus på tverrfaglighet og forebygging.
Kvalifikasjoner
EVNE TIL Å UTØVE VERDIENE KJÆRLIGHET, YDMYKHET, ÅPENHET OG OMSORG i arbeid for barn, ungdom og deres familier.
Minimum treårig høgskoleutdanning som barnevernspedagog eller sosionom. Det vil være nødvendig med bred og god erfaringsbasert kunnskap om barnevernfeltet fra 1.linje tjenesten.
Det stilles særlig krav til inngående kunnskap om barnevernloven, forvaltningsloven og lov om barn og foreldre.
Mottaksfunksjonen i barneverntjenesten stiller særlige krav til erfaringsbasert kunnskap om barnevernfeltet og tverrfaglig forebyggende arbeid.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne vektlegges, samt digital forståelse.
Gode evner til å jobbe selvstendig og i team.
Er fleksibel, strukturert og viser initiativ
Ha stor arbeidskapasitet.
Personlig egnethet og relasjonskompetanse blir særlig vektlagt
Søkere må ha gyldig førerkort og bør disponere egen bil
Gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder fremvises på anmodning etter evt. Intervju.
Vi tilbyr
Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og en arbeidsplass der vi legger til rette for faglige utfordringer og kvalitet. Vi har spennende og varierte arbeidsoppgaver og er en virksomhet med høyt faglig tempo, standard og fokus. Muligheter for faglig oppdatering og utvikling. Fleksibilitet ifht. Avvikling av ferie og avspasering.
Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale. Evt tillegg for relevant videreutdanning. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Den som tilbys stilling i Molde kommune vil få det skriftlige tilbudet på e-post.
Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester må tas med til arbeidsgiver ved evt intervju.
Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort.
Om bedriften
Molde, rosenes og jazzens by, er i sterk utvikling. Byen er regionsenteret i Romsdal, en bo- og arbeidsmarkedsregion med om lag 75.000 innbyggere. Næringslivet er preget av vekst og optimisme; blant annet er Molde en av landets ledende industribyer. Molde byr på et aktivt kulturliv, et flott landskap og unike naturopplevelser i umiddelbar nærhet. Har du lyst til å være med å skape fremtidens Molde? Molde kommune har omlag 1800 dyktige medarbeidere. De legger ned en betydelig innsats for at byens innbyggere skal ha en meningsfull og god hverdag. Kommunen tilbyr varierte og spennende arbeidsoppgaver, dyktige kolleger og gode pensjonsordninger.