Barneverntjenesten
Stillingsannonsen er inaktiv.Halden kommune
1751 Halden
Org.nr.: Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Barneverntjenesten er organisert i Familiens Hus med helsestasjon og PPT.
Barneverntjenesten er en aktiv arbeidsplass i et spennende fagfelt som er i stor utvikling. Vi har et godt arbeidsmiljø med engasjerte og faglig sterke medarbeidere. Tjenesten er inndelt i 3 team: 2 mottak/undersøkelse/hjelpetiltak og 1 omsorgsteam. Arbeidet på teamene ledes av teamleder. En teamleder har stedfortreder- og støttefunksjon for barnevernleder.
Følgende stillinger er ledige:
- 1 x 100 % fast stilling som saksbehandler i barneverntjenesten avd undersøkelse og tiltak. Stillingen vil innebære 80 % saksbehandling og 20 % tiltaksjobbing. Tiltredelse 1.10.2019
- 2 x 100 % fast stilling som saksbehandler i barneverntjenesten team undersøkelse og tiltak / team plasserte barn . Stillingen vil innebære 80 % saksbehandling og 20 % tiltaksjobbing. Tiltredelse snarest.
Arbeidsoppgaver og kvalifikasjonskrav for stillingene:
- 80 % Saksbehandling etter lov om barneverntjenester (barnevernundersøkelser, iverksetting og oppfølging av hjelpe- og omsorgstiltak)
- Aktiv samhandling og samarbeid med barn, foreldre og andre hjelpeinstanser
- 20 % tiltaksarbeid
- Saker for fylkesnemnd og tingrett
Ønskede kvalifikasjoner og utdanning:
- 3-årig sosialfaglig høyskoleutdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom, eller annen relevant høyskoleutdanning
- Videreutdanning innenfor barnevern, klinisk miljøterapi, sertifisert i COS-P, PMTO , De utrolige årene , ICDP eller andre relevante foreldreveiledningsprogrammer er ønskelig.
- Erfaring fra sosialt arbeid generelt og barnevernarbeid spesielt
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne
- Evne til målrettet, systematisk og metodisk arbeid
- Erfaring fra IKT-basert saksbehandling
- Det er en fordel med erfaring med forberedelse av saker for fylkesnemnda
- Søker må ha førerkort for bil.
Personlige egenskaper:
Som medarbeider til barneverntjenesten søker vi deg som er trygg og tydelig i barnevernfaglige vurderinger, er fleksibel og har evne til selvstendig og strukturert jobbing. Det kreves god relasjonskompetanse og gode samarbeidsevner. Du må mestre høyt arbeidspress. Personlig egnethet tillegges avgjørende vekt.
Politiattest vil bli krevd av de som tilsettes i stillingene.
Vi tilbyr
- Stort fagmiljø med engasjerte, positive og meget dyktige kollegaer
- Godt arbeidsmiljø
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Opplæring, mulighet for faglig oppdatering og utvikling
- Fleksibilitet mht. avvikling av ferie og avspasering
- En tjeneste med høy faglig standard og fokus
- En kommune med stort fokus på barn og unge og tidlig innsats
Generelle betingelser:
Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%.
Det er krav om tilfredsstillende politiattest ved tilsetting. Politiattest skal ikke vedlegges søknaden.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov. Vi vil derfor kreve høy fleksibilitet av våre ansatte.
Søknad sendes:
Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Send søknad".
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.
Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Kent-Arne Andreassen, Mobil +47 95245036, Epost: kent-arne.andreassen@halden.kommune.no
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver
Halden kommune
Halden er Norges vakreste by, porten til Europa og Østfolds største kommune. Halden kommune har drøyt 2200 ansatte som hver dag jobber for å gjøre Halden litt bedre på en litt smartere måte enn i går.
Halden kommune leverer tjenester til over 30.000 innbyggere. Vi driver alt fra barnehager og skoler til eldreomsorg. Vi gir deg både vann og vei og kulturopplevelser. Er du så heldig å få jobb i Halden kommune, får du kollegaer innen svært mange yrkesgrupper. Det bidrar til å gi en arbeidsplass med mye kunnskap, varierte oppgaver og gode faglige utviklingsmuligheter.
Medarbeidere i Halden kommune jobber etter verdiene: Åpenhet - tillit - respekt - redelighet.
Halden kommune har mål om å bli Norges mest innovative kommune. Hos oss er det lov å tenke nytt.
Høyteknologisk industri, IKT, forskning, utvikling og innovasjon preger store deler av næringslivet i Halden. Kommunen samarbeider med næringslivet for å videreutvikle arbeidslivet og byen vår i fellesskap.
Halden er en grensekommune med nærhet til viktig infrastruktur som E6, jernbane og havn. Halden har en av Norges mest besøkte turistattraksjoner i Fredriksten festning. Vi har svært mange kulturarrangementer, et aktivt og variert idrettsliv og fantastiske friluftsmuligheter.
Derfor er Halden et bra sted å besøke og et fantastisk sted å jobbe og bo.
www.halden.kommune.no
Om stillingen
Antall stillinger
2
Heltid/deltid
Heltid
Sektor
Ikke oppgitt
Sist endret: 25. mai 2019
Hentet fra: Overført fra arbeidsgiver
Referanse: 10012865
Stillingsnummer: 2ff0ee3d-3129-4cbf-8067-d3e859d00f4a